هواپیماهای اف-16 جایگزین هواپیماهای جنگی شوروی در نیروی هوایی ارتش اوکراین می شود

© AP Photo / Peter DejongПилот, президент Украины Владимир Зеленский и исполняющий обязанности премьер-министра Нидерландов Марк Рютте позируют перед истребителем F-16 в Эйндховене, Нидерланды
Пилот, президент Украины Владимир Зеленский и исполняющий обязанности премьер-министра Нидерландов Марк Рютте позируют перед истребителем F-16 в Эйндховене, Нидерланды - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2023
عضو شوید
تحویل F-16 به نیروهای مسلح اجازه می دهد تا حدود نیمی از هواپیماهای شوروی را جایگزین کنند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس گزارش مجله امریکایی، تحویل 61 جنگنده F-16 به کی‌یف این امکان را می دهد که نیمی از ناوگان هواپیماهای جنگی شوروی خود را جایگزین کند.
فوربس می نویسد: "شصت و یک فروند F-16 برای جایگزینی حدود نیمی از ناوگان خط مقدم نیروی هوایی اوکراین شامل 125 یا بیشتر میگ-29، سو-24، سو-25 و سو-27 جنگ سرد کافی است."
به گفته این نشریه، از آغاز عملیات ویژه، کی‌یف حدود 70 هواپیما را از دست داده است، اما نیروهای اوکراینی توانستند خسارات خود را از جمله از طریق کمک های مالی کشورهای متحد جبران کنند.
Американский истребитель F-16C с авиабомбой B61-12 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2023
پرواز جنگنده اف-16 امریکایی در اوکراین
اوکراین اکنون همان تعداد هواپیمای جنگی را دارد که در فبروری 2022 داشت. بنابراین وقتی خلبانان F-16 و خود F-16 شروع به ورود کنند، کی‌یف دو گزینه خواهد داشت. می تواند نیمی از هواپیماهای قدیمی دوران شوروی خود را جایگزین کند یا به میزان قابل توجهی جایگزین شود. این روزنامه خاطرنشان می کند که نیروی هوایی خود را افزایش دهد.
پیش از این، یک مقام ارشد دولت آمریکا به ریانووستی گفته بود که واشنگتن تصمیم گرفته است تا انتقال نسل چهارم جنگنده های آمریکایی اف-16 آمریکا از دانمارک و هلند به کی‌یف را تایید کند. کاخ سفید تایید کرده است که اوکراین پس از اتمام دوره آموزشی خلبانی F-16 از کشورهای ثالث دریافت خواهد کرد. مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک گفت که این کشور 19 جت جنگنده اف-16 را به کی‌یف خواهد فرستاد، در حالی که ولودیمیر زلنسکی گفت هلند 42 فروند دیگر را ارسال خواهد کرد.
F-16 (imagen referencial) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2023
نحوه برخورد روسیه با F-16 پیش‌بینی شد
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که ایالات متحده و ماهواره های ناتو آن خطر درگیری مسلحانه مستقیم با فدراسیون روسیه را ایجاد می کنند که مملو از پیامدهای فاجعه بار است. به گفته وی، اینکه کی یف دارای جنگنده های اف-16 با قابلیت حمل سلاح هسته ای است، از سوی روسیه به عنوان تهدیدی از سوی غرب در حوزه هسته ای تلقی خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала