پروژه "کابل جدید" افتتاح شد

© AP Photo / Musadeq SadeqВид города Кабул, Афганистан
Вид города Кабул, Афганистан  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2023
عضو شوید
طالبان* از راه اندازی پروژه "کابل جدید" خبر دادند که هدف آن توسعه زیرساختی پایتخت افغانستان است.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالسلام حنفی، معاون نخست وزیر در امور اداری طالبان، از راه اندازی پروژه کابل جدید خبر داد که توسعه زیرساخت های پایتخت افغانستان را برنامه ریزی می کند.
حنفی در مراسم افتتاحیه این برنامه گفت: این برنامه شامل سه فاز مجزا با هدف ایجاد شهری توسعه یافته با استاندارد بالای زندگی است. خاطرنشان می شود که با توجه به جمعیت زیاد کابل، قرار است مجموعه ای از مسائل به ویژه مشکل کمبود مسکن و شغل و همچنین تراکم ترافیک حل شود. علاوه بر این، حنفی از تجار افغان خواست تا در نوسازی کشور مشارکت فعال داشته باشند.
کابل شهری پرجمعیت با یک میلیون جمعیت است که به دلیل سال‌ها خصومت‌ها و از بین رفتن خدمات عمومی با مشکلات توسعه زیرساختی مواجه است. پایتخت افغانستان از ازدحام مداوم در جاده‌هایی که چندین دهه پیش برای ترافیک بسیار کمتر طراحی شده‌اند رنج می‌برد، و همچنین مشکلاتی را به دلیل توسعه بی رویه، فقدان سیستم مرکز گرمی، قطع برق و آشفتگی در سازماندهی حمل‌ونقل عمومی تجربه می‌کند.
برگزاری نشست علما در کابل؛ طالبان برای تأمین امنیت در بام خانه‌های مردم سنگر گرفته‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2023
دو سال قبل طالبان داخل کابل شدند + ویدیو
در اوایل ماه آگوست 2021، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در 15 اوت وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. در دو هفته آخر ماه آگوست، از فرودگاه کابل که تحت حفاظت نظامیان آمریکایی بود، اتباع کشورهای غربی و افغان‌هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند. در شب 31 آگوست 2021، ارتش ایالات متحده فرودگاه کابل را ترک کرد و به نزدیک به 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد.
در اوایل سپتامبر 2021، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمدحسن آخوندزاده که در دوره اول حکومت طالبان مسئولیت سیاست خارجی را بر عهده داشت اعلام شد.
طالبان* — این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала