مقامات سویدنی پیشنهاد بازنگری در قانون اجازه سوزاندن قرآن را دادند

© AFP 2023 / Ibrahim AmroУчастники акции против сожжения Корана. Архивное фото
Участники акции против сожжения Корана. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2023
عضو شوید
مقامات سویدنی خواستار اصلاح قانون اجازه سوزاندن قرآن شدند.
به گزارش اسپوتنیک، ابا بوش وزیر انرژی، تجارت و صنعت، یوهان پرسون رهبر حزب لیبرال و اولف کریسترسون نخست وزیر در مقاله ای برای Aftonbladetگفتند که مقامات سویدنی بررسی قانون نظم عمومی را آغاز خواهند کرد که به رویدادهای قرآن سوزی اجازه می دهد.
این نشریه می‌گوید: "ما از تحقیقات می‌خواهیم، ​​در میان چیزهای دیگر، امکاناتی را که قانون اساسی برای ارزیابی امنیت سویدن در نظر گرفتن موارد تجمعات عمومی ارائه می‌کند، تجزیه و تحلیل کند."
این سیاستمداران تاکید کردند که پس از اقدامات سوزاندن قرآن، بحث هایی آغاز شد که شرکت کنندگان در آن پیشنهادات مختلفی برای حل این مشکل ارائه کردند.
در این مقاله آمده است: "طبق قانون اساسی ، قانون مجاز است آزادی بیان و تظاهرات را برای امنیت سویدن محدود کند، اما امروز حاکمیت از این قانون استفاده نمی کند.
به گزارش روزنامه افتونبلادت، یک گروه پارلمانی با نمایندگان همه احزاب ریکسداگ در حل موضوع تغییر قانون مشارکت خواهند داشت. در عین حال، سیاستمداران معتقدند که نیازی به تغییر قانون اساسی نیست.
رسانه امریکایی در ماه جولای به نقل از وزیر دادگستری این کشور، گونار استرومر، از تمایل مقامات سویدنی برای بررسی تغییر قانون در پس‌زمینه اقدامات با سوزاندن قرآن خبر داد.
Раскрытый Коран - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2023
آتش‌زدن قرآن در مقابل سفارت ایران در سویدن
روز پنجشنبه، رادیو Sveriges اشاره کرد که اکثریت اعضای پارلمان سویدن با تغییراتی در قانون که می تواند از حوادث قرآن سوزی جلوگیری کند، مخالف هستند.
در اواخر ماه جون در استکهلم، در جشن عید قربان، هتک حرمت و سوزاندن قرآن صورت گرفت. تنظیم آن توسط سالوان مومیکا، اهل عراق انجام شد. سپس چندین اقدام دیگر از این قبیل انجام شد که در دانمارک نیز قرآن را به آتش کشیدند. این امر موجی از خشم در جهان اسلام را برانگیخت. سازمان همکاری اسلامی و بسیاری از اعضای آن چنین اقداماتی را به شدت محکوم کردند.
در این زمینه، سرویس امنیت دولتی سویدن اعتراف کرد که این کشور به یک هدف اولویت‌دار برای اسلام‌گرایان تبدیل شده است و سطح تهدید تروریستی باید به چهار نفر از پنج افزایش یابد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала