مارشال دوستم: گروه طالبان بدون زور هیچ طرح و پیشنهاد جامعه جهانی را نمی‌پذیرد

© @https://twitter.com/MDustomمارشال دوستم : سازمان ملل سکوت خود را بشکند؛ در پنجشیر فاجعه درجریان است
مارشال دوستم : سازمان ملل سکوت خود را بشکند؛ در پنجشیر فاجعه  درجریان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2023
عضو شوید
معاون نخست دور نخست رئیس جمهور گریزی افغانستان گفت، که هر زمانی که جامعه جهانی و کشورهای همسایه به این باور رسیدند که نمی‌توانند با گروه طالبان کنار بیایند، آن زمان اعضای شورای مقاومت در برابر گروه طالبان دست به اقدام خواهند زد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، مارشال عبدالرشید دوستم معاون نخست دور نخست ریاست جمهوری اشرف غنی در یک کنفرانس دیداری گفت: گروه طالبان بدون زور هیچ طرح و پیشنهاد جامعه جهانی را نمی‌پذیرد و این گروه زیر عنوان شریعت به اعمال سیاست‌های خود ادامه می‌دهد.
دوستم در مورد اقدام در برابر گروه طالبان گفت: رهبران مخالف طالبان روی این موضوع کار می‌کنند و هر زمانی که جامعه جهانی و کشورهای همسایه به این باور رسیدند که نمی‌توانند با طالبان کنار بیایند، آن زمان اعضای جبهه مقاومت علیه طالبان دست به اقدام خواهند زد.
مارشال عبدالرشید دوستم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2023
پیام دوستم به طالبان: ظلم بقا ندارد
برای سرنگونی طالبان دیگر به تانک، توپ و هواپیمای امریکا لازم نیست. مردم از وضعیت موجود به تنگ آمده و آنها تنها به رهبری نیاز دارند.
عبدالرشید دوستم در این نشست گفت: "گروه طالبان به طرح‌های سازمان ملل، امریکا و روس‌ها صادق نیستند و کشورهای که توان پشتیبانی را دارند حد اقل شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان را به رسمیت بشناسند. اعضای شورای مقاومت تجربه جنگ در برابر گروه طالبان را دارند و در زمان مناسب در برابر گروه طالبان اقدام خواهند کرد".
او با شاره به یورش امریکا در سال ۲۰۰۱ گفت، که آن زمان امریکا برای سرنگونی گروه طالبان نیز به رهبران جبهه شمال مراجعه کرد.
یادآوری می کنیم، که در دوره ای مقاومت نخست مارشال دوستم درگیری های شدیدی با گروه طالبان داشت و بیشترین ضربه را نیروهای مارشال دوستم به گروه طالبان وارد کرده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала