نیروافزایی تاجیکستان برای امنیت مرزهایش با افغانستان

© MNKWebsite of the President of Tajikistanنیروافزایی تاجیکستان برای امنیت مرزهایش با افغانستان
نیروافزایی تاجیکستان برای امنیت مرزهایش با افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2023
عضو شوید
رئیس‌جمهوری تاجیکستان به تازگی با حضور در مناطق مرزی کشورش با افغانستان، چندین پاسگاه مرزی جدید را در این منطقه گشایش کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ویب سایت ریاست جمهوری تاجیکستان گزارش داد، که امامعلی رحمان رئیس جمهور این کشور پاسگاه‌های مرزی در منطقه خودمختاربدخشان، مرغاب، اشکاشم، روشان و در مناطق فرخور، شمس‌الدین شاهین و پنج منطقه ختلان را که توسط دولت ساخته شده است را به بهره‌برداری رساند.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری تاجیکستان خاطرنشان می کند: "کار ساخت و ساز در تاسیسات نظامی در فیبروری ۲۰۲۳ آغاز شد، ساختمان پاسگاههای مرزی مطابق با مقتضیات زمان در مدت کوتاهی ساخته و به بهره برداری رسید".
Пограничники на Таджикско-афганская границе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2023
ساخت ۱۰۰ پاسگاه از سوی تاجیکستان در مناطق مرزی با افغانستان
در این گزارش آمده است: "رئیس جمهوری تاجیکستان تاکید کرد: مرزبانان به عنوان سپری قابل اعتماد، باید مرزهای کشور را در برابر همه تهدیدات و خطرات زمان جدید به ویژه قاچاق مواد مخدر و جنایات فراملی حفظ کنند".

پیش از این، رئیس مرکز تحقیقات راهبردی ریاست جمهوری تاجیکستان اعلام کرده بود، که این کشور شمار پاسگاه های مرزی با افغانستان را به بیش از ۱۰۰ پاسگاه افزایش داده است.
خیرالدین عثمان زاده در یک نشست خبری موضع این کشور در به رسمیت شناختن حکومت طالبان را تغییرناپذیر و باثبات اعلام کرد و گفت: پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان و افزایش تهدیدات از سوی این کشور، تاجیکستان کنترل مرزها را تقویت کرد و تعداد پاسگاه ها را به بیش از ۱۰۰ پاسگاه رسانده است.

وی بار دیگر به افزایش تهدیدات از سمت رودخانه آمو به تاجیکستان اشاره کرد و گفت: تعداد پاسگاه های مرزی به ۱۰۰ پاسگاه افزایش یافته و برخی از آنها با همکاری سازمان های بین المللی ساخته شده است.
یادآوری می کنیم، که پس از چیرگی گروه طالبان در افغانستان، دولت تاجیکستان موضع قاطع و سازش ناپذیر خود را در برابر سیاست این گروه اعلام کرد و تنها راه برای به رسمیت شناختن رسمی آنها را ایجاد یک دولت فراگیر و فراگیر اعلام کرد. مقامات تاجیکستان دائما تاکید می کنند، که تنها روابط تجاری مربوط به حمایت مردم افغانستان و ارائه کمک های بشردوستانه به این کشور در سیاست خارجی دوشنبه وجود دارد.
پس از به دست گرفتن قدرت در افغانستان از سوی گروه طالبان در پانزدهم ماه اگوست ۲۰۲۱، مقامات تاجیکستان دائما از افزایش خطر در منطقه مرزی تاجیکستان و افغانستان ابراز نگرانی می کنند و می گویند که گروه های تروریستی زیادی در خاک این کشور تجمع کرده اند.
مقامات تاجیکستان در گذشته نیز از ساخت چند برج های دیدبانی جدید در مرز با افغانستان خبر داده بودند.
دیروز دومین سال چیرگی گروه طالبان بر افغانستان بود و تاکنون بیش از ده جبهه در برابر این گروه اعلام موجودیت کرده اند، اما تنها جبهه مقاومت و آزادی در جریان این دو سال با گروه طالبان داشته اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала