غرب اشتباهات در ویتنام و افغانستان را در اوکراین تکرار می کند

© Photo / Senior Airman Greg L. Davis, U.S. Air ForceДва истребителя F-16 Fighting Falcons ВВС США во время операции НАТО "Союзные силы" 20 апреля 1999 года
Два истребителя F-16 Fighting Falcons ВВС США во время операции НАТО Союзные силы 20 апреля 1999 года - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2023
عضو شوید
کشورهای غربی همچنان در تلاش درک دلیل شکست یورش تابستانی اوکراین هستند.
به گزارش اسپوتنیک، در حالی که یک جنرال بازنشسته امریکایی به اف-16 به عنوان یک عنصر کلیدی مفقود شده در یورش نیروهای مسلح اوکریان اشاره می کند، یک کارشناس نظامی بوندسوره معتقد است، که نیروهای اوکراینی با کمبود توپخانه کوتاه برد و گلوله های دفاع هوایی کوتاه برد روبرو هستند.
هم ایالات متحده و هم آلمان در حال حاضر "در مورد سودمندی برخی از سیستم های تسلیحاتی و پیامدهای تاخیر در تامین" برای موفقیت یورش نیروهای اوکراینی بحث می کنند. روزنامه آلمانی Der Tagesspiegel می نویسد، اما اگر در برلین درباره تامین موشک های تاروس بحث می کنیم، در ایالات متحده ارتش به تاخیر در عرضه جنگنده های اف-16 اشاره می کند.
در حالی که مقالات حکایتی در مطبوعات ایالات متحده و جنرال های بازنشسته ایالات متحده مانند فیلیپ بریدلاو استدلال می کنند، که تحویل اف-16 و آموزش خلبانان اوکراینی نمی تواند "تغییر بازی" در اوکراین باشد، کارشناسان نظامی بر این باورند که در صورت استفاده همراه با تانک های غربی. ، توپخانه و سیستم های ماین زدایی، تعداد تلفات سربازان نیروهای مسلح اوکراین را کاهش می دهند.
کارلو ماسالا، کارشناس دانشگاه بوندس‌ور در مونیخ می‌گوید: "به طور کلی، هیچ سیستم تسلیحاتی موفقیت قاطعی ایجاد نمی‌کند، اما "تحویل اف-16 مطمئناً به نفع اوکراینی‌ها خواهد بود".
U.S. Air Force F-16 Fighting Falcon - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2023
ارزیابی بلینکن درباره ای زمان تحویل جنگنده های اف-16 به کیف
به عقیده وی، "آنها می توانند از آنها برای محافظت از حریم هوایی نیروهای خود به ویژه در برابر هوانوردی روسیه استفاده کنند" زیرا "یگان های اوکراینی در حال حاضر در برابر هلیکوپترهای تهاجمی روسیه بی دفاع هستند".
بن هاجزفرمانده سابق نیروهای امریکایی در اروپا به طور مداوم خواهان تامین جنگنده های امریکایی است.
به عقیده وی، هرکس با این امر مخالفت کند، "هیچ وقت در چنین موقعیتی قرار نگرفته و از جنگ های قبلی چیزی یاد نگرفته است". هاجز خاطرنشان می کند، که عملیات زمینی توسط نیروهای امریکایی همیشه با حملات هوایی چند روزه انجام می شد. در جنگ علیه عراق در سال‌های 1990-1991 و در جریان حمله به فرانسه در سال 1944 چنین بود. "چرا باید در اوکراین متفاوت باشد؟" از ارتش امریکا می پرسد.
هاجز "اشتباهی جدی" و "محدود کردن کمک نظامی غرب به اوکراین را به دلیل ترس از تشدید تنش" می داند.
جنرال معتقد است، که سربازان نیروهای مسلح اوکراین تاوان این اشتباهات غرب را با جان خود خواهند پرداخت و علاوه بر آن توجه را به پیامدهای سیاسی تصمیمات واشنگتن جلب می کند: اولاف شولتس نخست وزیر آلمان "پشت دولت بایدن پنهان شده است و هنوز از تامین تجهیزات خودداری می کند. موشک‌های کروز تاروس" که به گفته هاجز، در طول حمله نیز "اهمیت زیادی داشت".
جنرال ارتش بازنشسته ایالات متحده معتقد است، که غرب ممکن است "اشتباهات مرتکب در ویتنام و افغانستان" را تکرار کند، زیرا "در مهمترین وظیفه شکست خورده است: اعلام پیروزی برای اوکراین به عنوان هدف استراتژیک خود و سپس دادن منابع لازم برای انجام این کاراست".
روزنامه ای Masala Der Tagesspiegel دیدگاه یک کارشناس دیگر را چنین نقل می کند: "ماسالا کارشناس نظامی آلمان نیز به نوبه خود معتقد است که اگر غرب هواپیماهای اف-16 را در اختیار اوکراین قرار می داد، محدودیت های زیادی برای استفاده از آنها اعمال می کرد. با اف-16 اوکراین می تواند بجنگد و به طور بالقوه در نبرد با جنگنده های روسی پیروز شود. از نظر تئوری، حتی می‌تواند به حریم هوایی روسیه نفوذ کند تا بمب‌افکن‌هایی را که به سوی اوکراین موشک شلیک می‌کنند، سرنگون کند. با این حال، غرب اجازه این (نفوذ به حریم هوایی روسیه) را نخواهد داد".
کارلو ماسالا ارائه گلوله های توپخانه و دفاع هوایی کوتاه برد به نیروهای مسلح اوکراین را یک هدف اولویت دار می داند.
این کاشناس آلمانی می گوید: "اول از همه، اوکراین به مهمات توپخانه نیاز دارد، زیرا نبردهای توپخانه ای بزرگ در بسیاری از بخش های جبهه در حال وقوع است. قابلیت های ماین زدایی بیشتری مورد نیاز خواهد بود. همچنین پدافند هوایی کوتاه برد نیز مورد نیاز خواهد بود تا تشکیلات مکانیزه بتوانند دوباره عملیات کنند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала