- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

استخوان های درهم شکسته؛ اخبار بد برای اوکراین از جبهه

© AFP 2023 / DIMITAR DILKOFFСпецоперация России по защите Донбасса
Спецоперация России по защите Донбасса - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2023
عضو شوید
سربازان نیرو های مسلح اوکراین بر اثر برخورد با مین به شدت مجروح شدند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه امریکایی، تعداد زیادی از سربازان نیروهای مسلح اوکراین در جریان ضد حمله، که توسط مین تضعیف شده اند، به شدت مجروح شده و دست و پای خود را از دست می دهند.
دیمیتری میالکوفسکی، پزشک نظامی اوکراینی به این نشریه گفت: شفاخانۀ ما هر روز پذیرای حداقل دو سرباز کشته شده بر اثر مین است. اخیراً 11 جنگنده از این نوع در یک روز تحت عمل جراحی قرار گرفتند که برخی از آنها قطع عضو شدند.
سمیر عطار، جراح ارتوپد خارجی که در جبهه اوکراین به معالجه سربازان می پردازد، پیامدهای انفجار مین را "به هم ریختگی تاندون ها، استخوان ها و ماهیچه ها" توصیف کرد.
او جراحات نظامی مراجعین را اینگونه خلاصه کرد: "آناتومی کاملاً شکسته، مثله شده است. بهبودی غیرممکن است."
در 4 آگوست، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که از آغاز "ضدحمله"، در جون تا جولای، نیروهای اوکراینی بیش از 43 هزار نفر و بیش از 4.9 هزار سلاح را از دست داده اند. در میان تجهیزات منهدم شده اوکراینی 26 هواپیما، 9 هلیکوپتر، 1831 خودروی زرهی شامل 25 تانک لئوپارد آلمانی، هفت تانک چرخدار AMXفرانسوی و 21 خودروی رزمی پیاده نظام آمریکایی بردلی وجود دارد.
Минобороны показало удары дронами-камикадзе Ланцет по технике ВСУ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2023
کلوپ ویدیو
انهدام تانک اوکراینی توسط پهپادهای کامیکازۀ ارتش روسیه + ویدیو
رسانه های غربی به ویژه به اثربخشی میادین مین نیروهای مسلح روسیه اشاره می کنند. در مقابل این پس زمینه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، ابراز عقیده کرد که تهاجم نیروهای مسلح اوکراین "ماه های دیگر" ادامه خواهد داشت و واشنگتن شروع به تامین مهمات خوشه ای برای نیروهای مسلح کرد. اگرچه، به گفته کسانی که با ریانووستی مصاحبه کردند، آنها قادر به تغییر اساسی وضعیت نیستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала