- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

نمایش تجهیزات غنیمت گرفته شده ای ناتو در پارک پاتریوت + عکس

© Sputnik / Artur Shaikhutdinov /  مراجعه به بانک تصاویر Трофейная техника на Международном военно-техническом форуме "Армия-2023"
Трофейная техника на Международном военно-техническом форуме Армия-2023 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2023
عضو شوید
در پارک "پاتریوت" تجهیزات ناتو که در جریان عملیات ویژه ای نظامی از سوی نیروهای روسیه به غنیمت گرفته شده بودند، به نمایش گذاشته شدند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گفت: تجهیزات ضبط شده در عملیات ویژه در اوکراین در پارک پاتریوت در نزدیکی مسکو به نمایش گذاشته شد.
این وزارت تاکید کرده است: "نمایشگاهی از تسلیحات و تجهیزات نظامی غنیمت گرفته شده مورد استفاده نیروهای مسلح اوکراین، از جمله آنهایی که توسط کشورهای غربی تامین می شود، در پارک پاتریوت نزدیک مسکو به عنوان بخشی از مجمع بین المللی نظامی-فنی ارتش-2023 به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه برای هیئت ها و شرکت کنندگان در انجمن در گروه های سازماندهی شده آزاد است".
توجه ویژه ای به تجهیزات تولید شده توسط ایالات متحده و سایر کشورهای ناتو شده است. این شامل خودروی زرهی بوش مستر استرالیایی، نفربر زرهی M-113 امریکایی، خودروی جنگی پیاده نظام سویدنی CV90-40 و تانک چرخ دار فرانسوی AMX-10RCR است.
БМП M2 Bradley - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
تجهیزات ارسالی ناتو به اوکراین در نمایشگاه Army-2023 روسیه
وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد، که بسیاری از وسایل نقلیه بریتانیایی در میان این نمایشگاه ها وجود دارد. به ویژه، به مهمانان خودروهای زرهی هاسکی و ماستیف و همچنین یک نفربر زرهی AT-105 ساکسون نشان داده می شود. آنها در توضیح نمایشگاه ها اشاره کردند که در کجا و در چه شرایطی توانسته اند تجهیزات را ضبط کنند.
این وزارتخانه یادآور شد، که در ابتدا این نمایشگاه در اگوست سال گذشته شکل گرفت. در این مدت، او تاکنون بیش از 870 قطعه سلاح و تجهیزات جمع آوری کرده است. در عین حال، نمونه های مجتمع نظامی-صنعتی اوکراین اکثریت را تشکیل می دهند. به طور خاص، ما در مورد تانک مدرن T-72AMT، نفربرهای زرهی BTR-3E و BTR-4E، خودروهای زرهی Varta و Kazak، خودروهای زرهی تریتون و همچنین قایق های گشتی از بندر ماریوپل آزاد شده صحبت می کنیم.
در این بیانیه اشاره شده است: "از جمله آنها قایق زرهی سبک "Kalkan-P" با شماره دم BG-309 است که توسط کارخانه محلی سابق اوکراین "لیمان" برای نیازهای گارد ساحلی اوکراین ساخته شده است. این نمایشگاه زمانی توسط ملی گرایان اوکراینی برای انجام اقدامات تحریک آمیز در تنگه کرچ و در آب های سرزمینی روسیه مورد استفاده قرار می گرفت".
به طور جداگانه، در غرفه سرپوشیده، نمایشگاه "اتحاد موعود" در مورد تلقین ایدئولوژیک جوانان اوکراینی که در سال های اخیر انجام شده است، ارائه شد. در میان نمونه‌ها کتاب‌های درسی مکتب ها، لباس‌هایی با شعارهای ملی‌گرایانه، منوی عجیب و غریب از کافه‌ها و مراکز پذیرایی، و همچنین نمادهای گردان تروریستی آزوف* است.
مجمع بین المللی نظامی-فنی "ارتش-2023" در پارک "پاتریوت" در کوبینکا نزدیک مسکو از 14 تا 20 اگوست تحت نظارت وزارت دفاع روسیه برگزار می شود. اسپوتنیک خبرگزاری رسمی این انجمن است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала