اولین تصاویر "لونا-25" به زمین رسید+عکس

© Photo / RoscosmosПервые снимки, полученные со станции "Луна-25"
Первые снимки, полученные со станции Луна-25 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2023
عضو شوید
استیشن بین سیارات "" Luna-25 که به پرواز خود به سمت ماهواره زمین ادامه می دهد، اولین تصاویر را از فضا فرستاد که در وب سایت مؤسسه تحقیقات فضایی (IKI) آکادمی علوم روسیه منتشر شد.
به گزارش اسپوتنیک، مؤسسه تحقیقات فضایی اکادمی علوم روسیه تجزیه و تحلیل سریع گزارشات تله متری و اندازه گیری از ابزارهای علمی روی استیشن اتومات Luna-25 را تکمیل کرده است که در 13 آگوست 2023 در دو جلسه از اولین گنجاندن در فاصله حدودی انجام شد. در فاصله 310 هزار کیلومتری از زمین، STS-L اولین تصاویر را از فضا دریافت کرد.
دو فریم عناصر ساختار Luna-25 را در پس زمینه زمین و مهتاب نشان می دهد و سومی نشان ماموریت و سطل دستکاری کننده را نشان می دهد.
IKI RAS خاطرنشان کرد که تمام داستیشن‌های دستگاه عملکرد و آمادگی کامل برای اکتشاف مهتاب را نشان دادند، گره‌ها و بلوک‌های آنالوگ و دیجیتال به خوبی کار کردند.
راکت سایوز 2.1b با اولین دستگاه داخلی قمری لونا-25 در تقریباً 50 سال گذشته در ساعت 2:11 به وقت مسکو در 11 آگوست از پایگاه فضایی وستوچنی پرتاب شد.
این دستگاه باید به اولین استیشن تبدیل شود که فرود نرم را در منطقه قطب جنوب مهتاب با زمین سخت انجام دهد. همه پیشینیان آن در منطقه استوایی فرود آمدند. هدف اصلی ایستگاه انجام مطالعات تماس خاک مهتاب برای حضور یخ است.
Luna-25 همچنین اولین استیشن قمری در تاریخ روسیه مدرن خواهد بود. آخرین فضاپیمای شوروی که به ماهواره زمین فرستاده شد در سال 1976 به فضا پرتاب شد و ""Luna-24 نام داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала