میثم نظری: امروز، مقاومت نیرومندتر و گسترده‌تر از همیشه در برابر تروریستان ایستاده است

© Photo / علی میثم نظریعلی میثم نظری
علی میثم نظری - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2023
عضو شوید
سخنگوی پیوندهای خارجی جبهه مقاومت نوشته است، که مقاومت رو به رشد است و سرنوشت افغانستان در آزادی و دموکراسی حک شده است و هیچ مانعی نمی تواند راه ما را به سوی این هدف عالی باطل کند.
به گزارش اسپوتنیک، علی میثم نظری سخنگوی پیوندهای خارجی جبهه مقاومت ملی در برگه تویترش در آستانه دو سال چیرگی گروه طالبان و به میان آمدن جبهه مقاومت نوشته است: "امروز، مقاومت نیرومندتر و گسترده‌تر از همیشه ایستاده است، که گواهی بر رشد از زمان تأسیس جبهه مقاومت ملی افغانستان (@NRFafg) دو سال پیش است".
او در ادامه درباره تشکیل جبهه مقاومت افزوده است: "ما با پذیرش خطرات و هزینه ها، مسیری را ایجاد کردیم که به خوبی می دانستیم که شکل گیری روایتی برای مقاومت و یک افغانستان آزاد در آن لحظه ضروری است. انتخاب سرسختانه احمد مسعود برای ماندن در وطن خود در 15 اگوست 2021 و دفاع از ارزش‌های ما با مخالفت جهانی روبرو شد. با این حال، با حکمت شعر دیشب اقبال، او روشن کرد که ما نویسنده سرنوشت خود هستیم، حتی اگر ایستادگی در برابر بادهای غالب باشد".
او در ادامه نوشته است: "امروز، رهبری استوار احمد مسعود و وحدت ناگسستنی جبهه مقاومت ملی افغانستان، مبارزه با تروریستان طالبان و 20 گروه تروریستی منطقه ای و بین المللی دیگر را گسترش داده است و پرتوهای امید را به آینده افغانستان می افکند".
او از رشد و گسترش جبهه مقاومت سخن رانده و تاکید بر مبارزه کرده است: "تصمیم مهم 2 سال پیش او شعله مقاومت را روشن کرد، شعله ای که بدون شجاعت او هرگز سوسو نمی زد. مقاومت ما فقط یک جنبش نیست. این یک نیروی رو به رشد است که به طور اجتناب ناپذیر به سوی پیروزی پیش می رود. سرنوشت افغانستان در آزادی و دموکراسی حک شده است و هیچ مانعی نمی تواند راه ما را به سوی این هدف عالی باطل کند".
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در 15 اگوست سال 2021 پس از یک معامله پنهانی و پیچیده با امریکا در دوحه بدون درگیری 33 ولایت افغانستان را گرفت و پس از یک بر پنجشیر یورش برده و این ولایت را با خیانت برخی از نفوذی های خود گرفت. از آن زمان تاکنون دو سال می شود، که گروه طالبان با جبهه مقاومت در این ولایت و چند ولایت دیگر شمال افغانستان درگیر است.
در روزهای پسین نیز جبهه مقاومت و جبهه آزادی چندین یورش بر جنگجویان گروه طالبان در کابل و چند ولایت شمال افغانستان انجام دادند، که بیش از ده تن از جنگجویان گروه طالبان در این یورش ها کشته و زخمی شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала