شولتز خواستار حل و فصل دیپلماتیک درگیری در اوکراین شد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر اولاف شولتز، صدراعظم آلمان
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2023
عضو شوید
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان معتقد است که برای پایان دادن به درگیری در اوکراین به تلاش های دیپلماتیک نیاز است.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته صدراعظم آلمان، مذاکرات انجام شده در عربستان سعودی بسیار مهم بود. به گفته وی، باید پذیرفت که آنها "فقط آغاز مذاکره بودند".
صدراعظم آلمان خاطرنشان کرد: علاوه بر کشورهای امریکای لاتین و افریقا، چین نیز در مذاکرات عربستان سعودی شرکت کرد. صدراعظم افزود که این می تواند یکی از راه های رسیدن به صلح باشد. شولتز افزود: "به همین دلیل منطقی است که ما این گفتگوها را ادامه دهیم، زیرا آنها به طور خاص فشار بر روسیه را افزایش می دهند تا متوجه شود که مسیر اشتباهی را طی کرده است و باید نیروهایش را خارج کند و صلح را ممکن کند."
Президент США Джо Байден и канцлер Германии Олаф Шольц на официальной церемонии встречи саммита G7, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2023
سیگنال های عجیب و غریب بایدن و شولز به پوتین
خبرگزاری عربستان سعودی پیشتر گزارش داده بود که این نشست به ابتکار محمد بن سلمان ولیعهد پادشاهی که با روسیه و اوکراین در تماس است، تشکیل شده است.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه پیش از این خاطرنشان کرد که کرملین نشست عربستان سعودی درباره اوکراین را زیر نظر خواهد داشت، باید دید چه اهدافی در نظر گرفته شده است. وزارت امور خارجه روسیه طی اظهار نظر درباره مذاکرات درباره اوکراین در جده اعلام کرد که تثبیت تصمیمات درباره بحران اوکراین در سطح سیاسی بدون مشارکت روسیه پوچ و مزخرف است، اما "زمینه کاملی برای خلاقیت" برای بحث آنها وجود دارد.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، پیشتر گفته بود که هدف اصلی نشست دیگری در مورد اوکراین - در کپنهاگ - "تلاشی برای متقاعد کردن نمایندگان "جنوب جهانی" بود که حداقل تا حدودی از "فرمول صلح" ولادیمیر زلنسکی حمایت کنند، که کاملاً یکسان است. غیرقابل قبول و امیدبخش نیست."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала