- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

سرنگونی یک میگ-8 اوکراینی از سوی نیروهای هوافضای روسیه

© Sputnik / Press service of the President of Ukraine  /  مراجعه به بانک تصاویر Вертолеты Ми-8 ВС Украины
Вертолеты Ми-8 ВС Украины - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2023
عضو شوید
وزارت دفاع از سرنگونی یک هلیکوپتر میگ-8 اوکراینی در نزدیکی بروسوفکا در جمهوری خلق دونتسک خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد، در جریان24 ساعت گذشته جنگنده‌های روسیه یک بالگرد نظامی اوکراینی میگ-8 را در آسمان جمهوری خلق دونتسک سرنگون کردند.
در این گزارش آمده است: "هواپیمای جنگنده نیروی هوافضای روسیه در منطقه روستای بروسوفکا در جمهوری خلق دونتسک یک بالگرد میگ-8 نیروی هوایی اوکراین را در هوا سرنگون کرد".
وزارت دفاع روسیه همچنان افزوده است، در جهت کوپیانسک، واحدهای گروه نیروهای "غربی" با استفاده از حملات هوایی ارتش و آتش توپخانه، شش حمله ناموفق و ضدحمله واحدهای 14، 44 مکانیزه و 95 تیپ حمله هوایی نیروهای مسلح اوکراین ، در نواحی شهرک‌های نواسلفسکویه جمهوری لوهانسک ، و همچنین مسیرهای سینکوفکا و مانکوفکا در منطقه خارکف را با موفقیت دفع کردند.تلفات دشمن در این راستا به بیش از 60 نظامی اوکراینی، چهار خودروی زرهی رزمی، دو خودرو و همچنین یک رادار ضد باتری AN / TPQ-36 ساخت ایالات متحده رسید
Зенитная артиллерийская установка ЗУ-23 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2023
سرنگون شدن پهپادهای اوکراینی بر فراز پیرامون بلگورود و کورسک
در جهت دونتسک، اقدامات فعال و هماهنگ واحدهای گروه نیروهای "جنوب" با پشتیبانی مداوم از آتش توپخانه، شش حمله گروه های تهاجمی 110 مکانیزه اوکراین در مناطق سکونتگاه های بلوگروفکا، وسله، کراسنوگروفکا، و همچنین در غرب کلشفکا جمهوری دونتسک را با موفقیت دفع کرد. تلفات دشمن در روز بالغ بر 300 نظامی اوکراینی کشته و زخمی شده، سه خودروی زرهی رزمی و دو خودرو بوده است.
در جهت کراسنولیمانسکی، اقدامات حرفه ای واحدهای گروه "مرکز" نیروها، حملات هوایی، آتش توپخانه و سیستم های آتشبار با موفقیت حمله گروه تهاجمی تیپ 68 نیروهای مسلح جنوب شرق اوکراین را دفع کردو تا 45 نظامی اوکراینی، سه خودروی زرهی رزمی، چهار کامیون وانت، یک دستگاه توپخانه خودکششی Gvozdika و یک هویتزر D-30 منهدم شدند.
در جهت جنوب دونتسک، یگان های گروه سربازان شرق، با حملات هوایی عملیاتی-تاکتیکی، آتش توپخانه و سیستم های آتش بار، واحدهای دشمن را در مناطق شهرک های استارومایورسکویه و اوروژاینویه جمهوری دونتسک شکست دادند. در نتیجه این درگیری، 80 نظامی اوکراینی، یک تانک، چهار خودروی زرهی رزمی، سه خودرو و همچنین هویتزرهای D-20 و D-30 منهدم شدند.
در جهت زاپروژیا، واحدهای گروه نیروهای روسی با پشتیبانی توپخانه، حمله دشمن را در جنوب غربی شهرک اوسپنوفکا، منطقه زاپروژیا دفع کردند. افزون بر این، آتش بر روی انباشت نیروی انسانی و تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین در مناطق شهرک های یابلونویه و مالایا توکماچکا در منطقه زاپاروژیه وارد شد. تلفات دشمن بیش از 40 نظامی اوکراینی، 5 تانک، 5 خودروی رزمی پیاده نظام، سه خودرو، یک هویتزر FH-70 ساخت انگلیس، دو فروند هویتزر Msta-B و یک توپ D-20 بود.
در جهت خرسون، در اثر آتش، بیش از 20 نظامی اوکراینی، چهار خودرو و همچنین یک سامانه توپخانه M777 ساخت امریکا در یک روز منهدم شد.
هوانوردی عملیاتی - تاکتیکی و ارتش، نیروهای موشکی و توپخانه گروه‌های نیروهای مسلح فدراسیون روسیه در طول روز ر 137 منطقه نیروی انسانی و تجهیزات دشمن را مورد اصابت قرار دادند.
افزون بر این، پست فرماندهی پیشروی سپاه نهم ارتش نیروهای مسلح اوکراین در نزدیکی شهر آرخوف در منطقه زاپروژیا هدف قرار گرفت.
سامانه‌های پدافند هوایی در طول روز 8 موشک از سامانه موشکی پرتاب چندگانه هامرز را رهگیری کردند. علاوه بر این، 25 پهپاد اوکراینی در مناطق شهرک های جمهوری لوهانسک و دونتسک زاپروژیا نابود شدند.
این وزارت یادآوری کرده است، که در مجموع از آغاز عملیات ویژه نظامی تاکنون موارد زیر توسط ارتش روسیه نابود شده است: 458 فروند هواپیما، 246 بالگرد، 5708 هواپیمای بدون سرنشین، 429 سامانه موشکی ضد هوایی، 11274 دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، 1144 خودروی جنگی پرتاب چندگانه و سامانه های راکتی، 5862 قبضه توپ و خمپاره صحرایی و همچنین 12207 دستگاه خودروی ویژه نظامی.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала