نشست قریب الوقوع استیشن لونا-25 روسی به مهتاب

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Запуск ракеты-носителя "Союз-2.1б" с разгонным блоком "Фрегат" и автоматической станцией "Луна-25" с космодрома Восточный
Запуск ракеты-носителя Союз-2.1б с разгонным блоком Фрегат и автоматической станцией Луна-25 с космодрома Восточный - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.08.2023
عضو شوید
استیشن لونا-25 به تاریخ 21 اگوست در سطح مهتاب نشست خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روس کاسموس خبر داد که استیشن لونا-25 به تاریخ 21 اگوست 2023 بر روی مدار جنوبی مهتاب نشست خواهد کرد .
اولین استیشن اتومات داخلی "Luna-25" در تقریبا 50 سال گذشته، به تاریخ 21 اگوست فرود نرمی در منطقه قطب جنوبی ماه خواهد داشت.
Самолет Airbus-320 авиакомпании S7 в небе над Новосибирском - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.08.2023
روسیه به مهتاب پرواز می کند
یوری بوریسف، مدیر عمومی روس کاسموس، طی سخنرانی پس از پرتاب استیشن گفت: "اکنون ما 21 روز منتظر خواهیم بود. امیدوارم یک فرود نرم با دقت بالا روی مهتاب انجام شود."
راکت سایوز 2.1b در ساعت 20.11 به وقت مسکو از پایگاه فضایی وستوچنی پرتاب شد. پس از 9 دقیقه، مرحله فوقانی فرگات با استیشن لونا-25 از مرحله سوم راکت جدا شد و وارد مدار پائین زمین شد.
"لونا-25" باید به اولین ایستگاهی تبدیل شود که فرود نرم را در منطقه قطب جنوبی مهتاب با سطح دشوار انجام می دهد. هدف اصلی استیشن انجام مطالعات روی خاک مهتاب با وجود یخ است.
луна-25 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2023
چندرسانه ای
نخستین دستگاه اکتشافی خودکار در تاریخ نوین روسیه "Luna-25" + داده نمایی
پرتاب راکت حامل Soyuz-2.1b با مرحله فوقانی فرگات و استیشن Luna-25 از فضانوردی Vostochny. برای فرود، منطقه قطب جنوب را انتخاب کردند، جایی که علایم از یخ آب پیدا شد. هنوز کسی با موفقیت در این مکان فرود نیامده است. فرودگر روسی برای اولین بار در تاریخ چنین نشست را انجام خواهد داد.
Астронавт в космосе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2022
عنقریب روسیه مهتاب را تسخیر می کند
استیشن اتومات "Luna-25" انجمن علمی و تولیدی به نام S. A. Lavochkin در کیهان Vostochny. استیشن Luna-25 با استفاده از یک پایگاه کاملاً روسی و آخرین دستاوردها در زمینه ابزار دقیق فضایی ایجاد شد. وظیفه اصلی این ماموریت انکشاف تکنالوژی اساسی برای فرود نرم در منطقه دور قطبی و انجام مطالعات تماس قطب جنوبی مهتاب است.
لونا- 25 در راه رسیدن به ماهواره دو بار مسیر را اصلاح می کند. حدود پنج روز دیگر وارد مدار مهتاب به ارتفاع صد کیلومتر می شود و چند روز دیگر را در آنجا سپری می کند و ترمز می کند و فرود می آید تا به مدار فرود به ارتفاع 18 کیلومتر برسد. از آنجا، استیشن شروع به فرود بر روی مهتاب خواهد کرد.
برای فرود، منطقه جنوبی را انتخاب کردند، جایی که علایم از یخ آبی پیدا شده است. هنوز کسی با موفقیت در این مکان فرود نیامده است. فرودگر روسی برای اولین بار در تاریخ چنین فرود را انجام خواهد داد.
ماهواره روسی تصاویری از مهتاب گرفتگی ابرماه را به نشر رساند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2021
ماهواره روسی تصاویری از مهتاب گرفتگی ابرماه را به نشر رساند
فعلاً دو استیشن فضایی در مدار ماهواره های زمین فعالیت می کنند. مدارگرد شناسایی مهتاب ناسا از سال 2009 فعال است.
استیشن هندی Chandrayan-2 که در سال 2019 پرتاب شد نیز در مدار مهتاب قرار دارد. اکنون چاندرایان-3 با یک فرودگر روی مهتاب در راه است. این استیشن همچنین باید چند روز پس از روسیه در نزدیکی قطب جنوب فرود بیاید.
سکوی فرود بیضی است که در امتداد نصف النهار به ابعاد 30x15 کیلومتر کشیده شده است. در محدوده خود، Luna-25 با موتورهای روشن به صورت عمودی فرود خواهد آمد. خطر اصلی شیب سطح است. اگر بیش از 15 درجه باشد، استیشن ممکن است واژگون شود یا خودمختار و در خاک سست فرو رود.
Грузовой корабль Dragon компании SpaceX - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2022
SpaceX قمر مصنوعی کوچک دیگر را برای شبکه Starlink پرتاب کرد
منطقه شمال دهانه Boguslavsky در سمت قابل مشاهده مهتاب به عنوان محل فرود اولویت انتخاب شد. بهینه از همه جهات: بالستیک راحت، ارتباط رادیویی قابل اعتماد با زمین، نور روز کافی برای تحقیقات علمی، و مهمتر از همه، یک زمین نسبتا صاف با سنگ کم است.
ایستگاه لونا-25 در مؤسسه علمی تحقیقاتی به نام لاوچکین طراحی شد. آنها تمام فضاپیماهای اتومات را در اتحاد جماهیر شوروی و سپس در روسیه طراحی کردند. "لونا-25" با تجهیزات 1750 کیلوگرم وزن دارد. دارای موتور، آنتن، پنل های خورشیدی، بتری، جنراتور ترموالکتریک رادیوایزوتوپ، واحدهای کنترل و سنسورهای مختلف است. دوربین های مدار بسته از روند فرود فیلمبرداری می کنند. تقریباً همه چیز در هواپیما تولید داخل و نو است. در این مرحله، لازم است بر روی انجنها، تجهیزات، شرایط حرارتی، سیستم های امنیتی کار شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала