چند درصد هالندی‌‌ها و اروپایی‌ها مخالف ارسال تسلیحات غربی به اوکراینی هستند؟

© Photo / U.S. Air Force / Roland BalikПогрузка военной помощи для Украины на авиабазе Довер, США
Погрузка военной помощи для Украины на авиабазе Довер, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2023
عضو شوید
هلندی‌ها و اروپایی‌ها عموماً می‌دانند که ارسال سلاح به کی‌یف توسط کشورهای غربی، بحران اوکراین را تشدید می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، اب گیتلینک، روزنامه نگار هالندی، دانشمند علوم سیاسی، مؤسس رسانه‌ای Alternatief گفت، مردم هالند و به طور کلی در اروپا می دانند که تسلیح کی‌یف توسط کشورهای غربی باعث تشدید درگیری اوکراین خواهد شد، اما اتحادیه اروپا و ناتو تصمیم می گیرند.
گیتلینک گفت: "هیچ کس باور نمی کند که می توان با ارسال سلاح به جنگ یا اوکراین کمک کرد. اکثر مردم می دانند که ارسال سلاح به معنای تشدید جنگ است. اما مردم این را هم می دانند که جنگ و تامین سلاح و همه تصمیمات در دست آنها نیست، بلکه در دست ناتو و اتحادیه اروپاست."
وی ابراز اطمینان کرد که اگر همه پرسی در اروپا درباره لزوم ارسال سلاح به اوکراین برگزار شود، اکثر مردم پاسخ منفی خواهند داد.
این دانشمند علوم سیاسی خاطرنشان کرد که سیاستمداران در هالند، تقریباً تمام مقامات چپ در پارلمان این کشور که اکثریت کرسی ها را در اختیار دارند، از ارسال سلاح به اوکراین حمایت می کنند.
پس از روسیه، این‌بار آلمان در تلاش برگزاری نشست بین‌الافغانی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2023
سیاستمدار آلمانی از چشم انداز جنگ بین آلمان و روسیه خبر داد
گیتلینک در ادامه تاکید کرد، "اگر شما به نظر مردم عادی نگاه کنید، با توجه به نظرسنجی ها، می بینید که نیمی از مردم، 50 درصد، از این نظرسنجی ها حمایت نمی کنند - نه در سمت چپ و نه در سمت راست. و تقریبا هیچ کس نمی خواهد که سربازان هالندی یا دیگر کشورهای غربی به جبهه اعزام شوند. فقط 10 درصد از آنها از این تصمیم حمایت می کنند."
اب گیتلینک، یک روزنامه نگار هالندی، سیاستمدار و مؤسس پلتفرم آنلاین "Alternative (www.Alternatief.tv)"، که خود را به عنوان یک منبع رسانه‌ای با دیدگاه جایگزین معرفی می کند، وی همچنان نویسنده کتاب "دید تونل: چگونه می توانیم به صلح در اوکراین برسیم؟" می‌باشد.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل… در خاک بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала