رئیس جمهور افریقای مرکزی: کشور ما مخالف پیوندها فرانسه نیست

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر Президент ЦАР Туадера Фостен-Арканж в студии радио Sputnik на экономическом форуме "Россия Африка" в Сочи
Президент ЦАР Туадера Фостен-Арканж в студии радио Sputnik на экономическом форуме Россия  Африка в Сочи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2023
عضو شوید
رئیس جمهور افریقای مرکزی درباره ای پیوندهای این کشور با فرانسه گفت: جمهوری افریقای مرکزی مخالف پیوندها با فرانسه نیست.
به گزارش اسپوتنیک، فاوستین آرچنژ توادرا رئیس جمهور افریقای مرکزی (CAR)، در میان تنش ها با پاریس گفتريال که کشورش مخالف روابط با فرانسه نیست.
Вид на город Банги, столицу Центральноафриканской Республики - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2022
واکنش سفیر افریقای مرکزی درباره سخنان وزیر خارجه فرانسه درباره یورش تروریستی بانگی
رئیس جمهور افریقای مرکزی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: "ما مخالف فرانسه نیستیم. من به تازگی (چهارشنبه) سفیر جدید فرانسه در افریقای مرکزی را پذیرفتم. این بدان معناست که همکاری بین فرانسه و جمهوری افریقای مرکزی ادامه دارد و ما در تلاش برای بهبود آن و تقویت آن در جهت منافع مردم خود هستیم".
در دسامبر 2022، وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد، که آخرین 130 سرباز فرانسوی مستقر در جمهوری افریقای مرکزی این کشور را ترک کرده اند. پاریس در سال 2021 تصمیم به تعلیق همکاری نظامی با بانگی گرفت، زیرا معتقد بود که او در یک کمپین ضد فرانسوی که ادعا می‌شد توسط روسیه انجام شده بود، شرکت می‌کرد.
گروه فرانسوی در ماموریت MISLOG-B مسئول تدارکات پایگاه در بانگی پایتخت بود، که توسط اعضای مأموریت آموزشی اتحادیه اروپا و ماموریت تثبیت چند بعدی سازمان ملل در افریقای مرکزی استفاده می شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала