اقتصاددانان: معامله غلات شکست خورده می تواند فاجعه بار باشد

© Sputnik / Maxim Durnev /  مراجعه به بانک تصاویر Сухогруз Razoni с украинским зерном в Стамбуле
Сухогруз Razoni с украинским зерном в Стамбуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2023
عضو شوید
اقتصاددانان پیامدهای شکست معامله غلات را ارزیابی کردند.
اقتصاددانان و تحلیلگران با ارزیابی عواقب شکست معامله غلات گفتند که عواقب آن می تواند فاجعه بار باشد. این مطلب توسط فایننشال تایمز گزارش شده است.
عارف حسین، اقتصاددان ارشد برنامه جهانی غذای سازمان ملل به این نشریه گفت که رد توافق غلات خطرات را برای کل جهان افزایش می دهد. به گفته وی، هیچ جایگزینی برای غلات اوکراین و روسیه صادر شده از طریق دریای سیاه وجود ندارد.
برخی دیگر از تحلیلگران معتقدند که فسخ قرارداد غلات منجر به افزایش قیمت جهانی غلات خواهد شد. این به نوبه خود به روسیه اجازه می دهد تا از دست دادن درآمد ناشی از تحریم ها را جبران کند.
آنتونی ریزو، تحلیلگر کشاورزی و کود در شرکت مشاوره CRU، خاطرنشان کرد که اگر روسیه بتواند غلات اوکراینی را از بازار حذف کند، فرصت بزرگی وجود خواهد داشت.
Уборка урожая зерновых в Калининградской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2023
روسیه کشورهای فقیر افریقا را از گرسنگی نجات میدهد
به گفته وی، بخش قابل توجهی از برداشت اوکراین در انبارهای غله در اوکراین ذخیره می شود. آنها باید قبل از برداشت محصول جدید آزاد شوند.
ریزو گفت: "من بازی روسیه را نه تنها در تضعیف بودجه اوکراین (از طریق کاهش صادرات غلات)، بلکه در افزایش بودجه روسیه را می بینم.
پیش از این، ترکیه اعلام کرد که امیدوار است پس از دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه ای وی، قرارداد غلات از سر گرفته شود. این موضوع اصلی در مذاکرات برنامه ریزی شده رهبران خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала