گرایش امریکا به آزمایش جنگ افزارهای ابرصوت در استرالیا

© Photo / Lockheed Martin CorpАмериканское гиперзвуковое оружие дальнего действия
Американское гиперзвуковое оружие дальнего действия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2023
عضو شوید
پنتاگون استرالیا را به عنوان جای آزمایش جنگ افزارهای ابر صوت در نظر خواهد گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، کریستین ورموت، وزیر ارتش امریکا می گوید، پنتاگون استرالیا را به عنوان یک سایت آزمایشی احتمالی برای جنگ افزارهای ابرصوت و با دقت بالا به عنوان بخشی از مشارکت راهبردی آکوس/ AUKUS در نظر می گیرد.
ورموث می‌گوید: "استرالیا مطمئناً دارای منطقه وسیعی است که در آن می‌توان چنین آزمایش‌هایی را در شرایط مطلوب‌تری انجام داد".
Запуск гиперзвуковой ракеты Циркон с фрегата Адмирал Горшков в акватории Северного Ледовитого океана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.11.2021
امریکا: روسیه در زمینه ابرصوت نسبت به امریکا برتری دارد
به گفته وی، فضاهای باز کمی در ایالات متحده وجود دارد که بتوان چنین آزمایشاتی را در آن انجام داد، بنابراین واشنگتن به فکر کمک از کشورهای دیگر است.
او همچنین تاکید کرد، که کمک استرالیا به اتحاد آکوس/ AUKUS باید "نه تنها مالی بلکه عملی" باشد.
Министр обороны США Остин Ллойд на видеоконференции контактной группы по Украине в Пентагоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2023
آستین: امریکا 12 آزمایش موفقیت آمیز جنگ افزار ابرصوت در سال 2022 انجام داده است
یادآوری می کنیم، که آکوس یا اوکوس یک پیمان امنیتی سه جانبه بین استرالیا، ایالات متحده و بریتانیا است.
ایالات متحده و بریتانیا به استرالیا برای توسعه و استقرار زیردریایی‌های هسته‌ای کمک خواهند کرد و بر حضور نظامی غرب در منطقه اقیانوس آرام می‌افزایند. هر چند اعلامیه مشترک توسط اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا و جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا از هیچ کشور دیگری نامی نبرد، منابع ناشناس کاخ سفید اعلام کرده‌اند که برای مقابله با نفوذ جمهوری خلق چین (PRC) در منطقه هند-آرام طراحی شده‌است، مشخصه‌ای که تحلیلگران با آن موافق هستند. این توافقنامه جانشین پیمان آنزوس بین استرالیا، نیوزلند و ایالات متحده است. نیوزلند به دلیل ممنوعیت استفاده از انرژی هسته‌ای "به حاشیه رفت"، اما هیچ اظهارنظر رسمی در این مورد صورت نگرفته‌است.
این توافقنامه حوزه‌های کلیدی مانند هوش مصنوعی، جنگ سایبری، سیستم‌های زیر آب و قابلیت حملات دوربرد را پوشش می‌دهد. همچنین شامل یک جزء هسته‌ای، احتمالاً محدود به ایالات متحده و بریتانیا، در زیرساخت‌های دفاعی هسته‌ای است.
استرالیا، ایالات متحده و بریتانیا تشکیل شراکت راهبردی/آکوس AUKUS را در سال 2021 اعلام کردند. آنها بر ایجاد ناوگان زیردریایی هسته ای استرالیا و تامین تسلیحات موشکی به استرالیا تمرکز کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала