دبیرکل سازمان ملل با بیشرمی نام کشور بمباران کننده جاپان را نگرفت

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر Генеральный секретарь ООН Антониу Гутерриш
Генеральный секретарь ООН Антониу Гутерриш - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2023
عضو شوید
خاموش ماندن در برابر مقصر بمباران هسته ای جاپان تلاشی برای بازنویسی تاریخ است.
به گزارش اسپوتنیک، اندری گوبین، کاندیدای علوم سیاسی، در مورد این وضعیت در رادیو اسپوتنیک دیدگاهش را چنین بیان کرد: " انتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، یاد و خاطره کشته شدگان بمباران هسته ای ناکازاکی را گرامی داشت، اما باز هم از ذکر کشور مسئول این بمباران خودداری کرد".
در مراسمی که در ناکازاکی برگزار شد، سخنرانی گوترش توسط ایزومی ناکامیتسو، معاون وی در امور خلع سلاح خوانده شد، در این پیام حتی یک نام از ایالات متحده امریکا ذکر نشده است.
Японцы встречают кортеж президента США Джо Байдена в Хиросиме, Япония - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2023
بزدل ها از نام بردن عامل جنایت می‌ترسند
پیشتر دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی خود به بمباران این شهر از امریکا به عنوان مقصر کشته شدن ساکنان هیروشیما یاد نکرده بود. همینطور فومیو کیشیدا، نخست وزیر جاپان و دیگر سیاستمداران جاپانی که در مراسم یادبود شرکت کردند، از مقصر اصلی این بمباران یاد نکردند.
در پخش رادیو اسپوتنیک، دانشیار دانشگاه فدرال خاور دور، کاندیدای علوم سیاسی اندری گوبین اظهار داشت، که همه اینها نشان دهنده تلاش برای بازنویسی تاریخ است.
اندری گوبین گفت: "اینها تلاش هایی برای بازنویسی تاریخ است. افزون بر این، اقدامات مشخصی برای تغییر تفسیر جنگ جهانی دوم و تجدید نظر در نتایج آن انجام شده است. این چیزی است که روسیه، سایر کشورها، از جمله چین، فعالانه با آن مخالف هستند".
این کارشناس بر این باور است، که این تلاش ها توسط ایالات متحده آغاز شده است.
اندری گوبین خاطر نشان کرد: "مایه تاسف است که می بینیم کشورهای پیروز در آن جنگ، مانند ایالات متحده، بریتانیا، سیاستی را برای تغییر روایت و اولویت بندی به ترتیب مورد نیاز خود آغاز می کنند. و جاپانی ها در اینجا با هیچ استقلالی متمایز نیستند، آنها منحصراً در پی سیاست خارجی امریکا دنبال می کنند. به همین دلیل ترجیح می دهند از عامل مستقیم پرتاپ دو بمب هسته ای و کشته شدن بیش از دوصد هزار نفر نام نبرند و به هر طریق ممکن سعی می کنند این صفحه را از تاریخ خود پاک کنند. و البته شایان توجه است که دبیر کل سازمان ملل متحد (تنها سازمان بین المللی جهانی و جامع است که هیچ سازمان دیگری وجود ندارد که درست پس از جنگ جهانی دوم ظاهر شد) و رئیس آن یکی از مقامات این سازمان که در این تاریخ، آشکارا در طرفداری امریکا شرکت می کند و به طرز شرم آور، ایالات متحده را مقصر نمی خواند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала