امریکا می خواهد عهد آشکار خود با طالبان را توسط گزارش های کودکانه به بازی پشت پرده تبدیل کند

© Photo / بانک مرکزیپول
پول - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2023
عضو شوید
گزارش سیگار از عدم استقلال بانک مرکزی افغانستان با حقیقت آشکاری است که با پشتیبانی مالی امریکا مغایرت دارد و اهانتی به شعور جمعی مردم هردو کشور افغانستان و امریکا محسوب می شود.
به گزارش اسپوتنیک، بازرس ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان (سیگار) به کنگره ایالات متحده گفته است که ارزیابی بانک مرکزی افغانستان که توسط ایالات متحده تمویل می شود نشان می دهد که این بانک استقلال از دولت طالبان* و تدابیر کافی در برابر پولشویی و تامین مالی تروریسم ندارد.
پول - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2023
سیگار: بانک مرکزی افغانستان استقلال ندارد و تحت کنترول طالبان است
در این باره دکتر فضل من‌الله ممتاز، کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی در گفتگو با اسپوتنیک افغانستان گفت: طبعاً امریکایی ها در عموم سیاست چند بعدی را پیش می برند، همانطور که در سال 2002 مذاکراتشان با طالب جریان داشت و گزارش های دقیق زیادی وجود داشت از سفارت افغانستان در ابوظبی، که تکفل پیشبرد کار های دیپلماتیک دفتر قطر را هم بر عهده داشت، با امریکا در تفاهم بوده است و طالبان تحت پوشش تلویزیون الجزیره، حتی به شکل کارکنان این خبرگزاری در آنجا حضور داشتند و مذاکرات از همان طریق پیش می رفت.
پول‌های ضبط شده مقام‌های حکومت پیشین به د افغانستان بانک سپرده شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2023
بانک جهانی: طالبان منابع ناشناخته برای پر کردن ذخایر دالری دارند
آقای ممتاز در ادامه می گوید این مقدمه برای این است که آنچه که در مطبوعات به نشر می رسد یک فیصد هم بازتاب دهنده تعاملات بین طالبان و امریکا نیست. همکاری دو جانبه بین طالبان و امریکا در تمام زمینه ها وجود دارد. کمک های میلیون دالری هفته وار که مبلغ آن، خلاف آنچه در رسانه ها 40 میلیون گزارش می شود، بیشتر هم هست، گواه این موضوع است. همانطور که دیده می شود مبالغ زیادی به نام های مختلف از منابع مختلف در دسترس طالبان فرار می گیرد و پول افغانی ارزش خود را حفظ کرده است و حتی در مقابل دالر افزایش یافته است. این نشان دهنده این است که آنها با تمام قوت خود کوشش می کنند که وعده های همکاری بین امریکا و طالبان عملی شود.

اگر شما اعتماد ندارید بالای بانک مرکزی افغانستان پس پول هایی که هفته وار سرازیر میشود به چه منظور است؟ این موضوعات تبلیغاتی برای فریب دادن عوام است.

فضل من‌الله ممتاز
کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی
آقای ممتاز معتقد است که طبعا خبرها و گزارش هایی که منتشر می شود این موضوعات را بازتاب می دهند و بیشتر از فضای باز مطبوعات برای تبلیغات و کنترول افکار برای روند های بین حزبی مثلا انتخابات استفاده می شود. ولی در حقیقت آنچه که در پشت پرده جریان دارد خیلی بیشتر از موضوعاتی است که ما می شنویم.
چندی پیش نیز گزارشی از سوی ناظران امریکایی به نشر رسید که در آن به عدم اعتبار کافی بانک مرکزی افغانستان برای دریافت ذخایر ارزی یه مبلغ 3.5 میلیارد دالر، که به بانک امانی در سوئیس سپرده شده است، اشاره شده بود.
تسلیمی پول های نقد بدست آمده از بعضی نقاط افغانستان به بانک مرکزی این کشور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2023
د افغانستان بانک نتوانست حمایت بازرسان امریکایی را برای آزاد سازی وجوه بانک مرکزی بدست بیاورد
گفته می شود 3.5 ملیارد دیگر از مجموع ذخایر ارزی افغانستان به دلیل جای دادن القاعده در افغانستان توسط طالبان، قرار است به عنوان غرامت حادثه 11 سپتامبر به بازماندگان قربانیان پرداخت شود.
طالبان*_ این گروه به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل قرار دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала