جاپان از امریکا و تایوان خواست تا برای جنگ آماده باشند

© AFP 2023 / Tim Kelly اوکیناوا به بره قربانی مبدل نخواهد گشت!
 اوکیناوا به بره قربانی مبدل نخواهد گشت! - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2023
عضو شوید
معاون رئیس حزب حاکم جاپان، آسو، از کشورش، ایالات متحده و تایوان خواست برای جنگ آماده باشند.
به گزارش اسپوتنیک، تارو آسو، نایب رئیس حزب حاکم لیبرال دموکرات جاپان، نخست وزیر سابق جاپان، از کشورش، ایالات متحده و تایوان خواست تا "آماده نبرد باشند".
آسو در حال بازدید از تایوان است. او در یک مجمع بین المللی در تایپه سخنرانی کرد.
وی در ادامه افزود: "جاپان، تایوان، امریکا و سایر کشورهای دوست موظفند آماده استفاده از نیروهای دفاعی قدرتمند باشند. چنین دوران دیگری وجود ندارد. آماده برای مبارزه. اگر اتفاقی بیفتد، از آنها استفاده می کنیم. برای دفاع از تایوان، برای ثبات تنگه تایوان از آن استفاده می کنیم. انتقال قصد آشکارما به آن ها، نیروی دفاعی است".
به گزارش خبرگزاری کیودو، آسو همچنین یادآور شد که در پی سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا به تایوان در سال گذشته، چین رزمایش گسترده ای را انجام داد که طی آن چندین موشک در منطقه انحصاری اقتصادی جاپان سقوط کرد.
Флаги Саудовской Аравии на одной из улиц города Джидда - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.08.2023
مذاکرات جدّه به چه نتایجی دست یافته است؟
وی خاطرنشان کرد: "زمان صلح به تدریج در حال تبدیل شدن به زمان اضطراری است" و همچنین برنامه‌های دولت کیشیدا برای تقویت توان دفاعی کشور را "بازدارنده‌ تزلزل ناپذیر برای جلوگیری از جنگ" خواند.
اوضاع در اطراف تایوان پس از دیدار نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده در اوایل اگست سال گذشته، به طور قابل توجهی تشدید شد. چین که این جزیره را یکی از ولایت‌های خود می داند، با مشاهده حمایت امریکا از جدایی طلبی تایوان، سفر پلوسی را محکوم کرد و مانورهای نظامی گسترده ای برگزار کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала