- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

ارتش روسیه 5 شهرک در پیرامون خارکوف را آزاد کرد

© Sputnik / Viktor Antonyuk /  مراجعه به بانک تصاویر Реактивная система залпового огня РСЗО "Ураган" в Харьковской области
Реактивная система залпового огня РСЗО Ураган в Харьковской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2023
عضو شوید
فرماندار ایالت خارکوف اعلام کرد، که نیروهای روسیه کنترل پنج شهرک در منطقه خارکف را بدست گرفتند.
به گزارش اسپوتنیک، ویتالی گانچف فرماندار جمهوری خارکوف امروز سه‌شنبه اعلام کرد، که "در روزهای پسین پنج شهرک به قلمرو جمهوری خارکف که زیر کنترل ما است، اضافه شده است".
گانچف این پیشروی نیروهای ارتش روسیه را "نشانه و شاخص قوی" ارتش توصیف کرد و افزود: تحرکات نیروهای روس در عمق خاک دشمن بسیار فعال است.
Истребитель-бомбардировщик Су-34 во время этапа международного конкурса выучки летных экипажей Авиадартс-2021 в Краснодарском крае - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
یورش سو-34 به مزدوران خارجی در منطقه خارکف
فرماندار ایالت خارکوف در کانال خود در تلگرام نوشت، که نیروهای اوکراینی با استفاده از گلوله‌های غربی و مهمات خوشه‌ای، بمباران شهرهای زیر کنترل روسیه در این جمهوری را تشدید کرده‌اند.
گانچف ادامه داد: " وزارت دفاع روسیه تأیید کرده است، که سربازان روس پایگاه‌های سودمندتری را در منطقه اولشانا زیر کنترل خود درآورده‌اند و به طور کلی خط مقدم چندین کیلومتر به نفع ما پیش رفت".
افزون بر این، 9 یورش و ضدیورش از سوی واحدهای چهار تیپ/لوای نیروهای مسلح اوکراین در نزدیکی نوسیلوفسکایا در جمهوری خلق لوهانسک و سینکواکا در منطقه خارکف در جهت کوپیانسک دفع شد. توپخانه و هوانوردی به تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات دشمن در مناطق شهرک های دوورچنایا، پتروپاولوکا، کراخمالنویه و کوپیانسک ضربه زدند. ارتش روسیه کنترل بخشی از منطقه خارکف در مجاورت منطقه بلگورود را در اختیار دارد. در اوایل جون، گانچف به اسپوتنیک گفت، که حدود سه هزار نفر در 29 شهرک آزاد شده زندگی می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала