ادامه ای تماس های اردوغان برای تمدید توافق غلات

© Photo / Twitter / Recep Tayyip ErdoğanПрезидент Турции Реджеп Тайип Эрдоган принимает присягу после победы на выборах в парламенте Анкары (3 июня 2023). Турция
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган принимает присягу после победы на выборах в парламенте Анкары (3 июня 2023). Турция - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2023
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه از ادامه تماس ها برای تمدید "توافق غلات" خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز سه‌شنبه گفت، انقره به تماس‌ها برای از سرگیری "توافق غلات" ادامه می‌دهد.
اردوغان در کنفرانسی با سفیران ترکیه گفت: "ما همچنان به تماس های خود با هدف از سرگیری "معامله غلات" تعلیق شده از 17 جولای ادامه می دهیم که دامنه آن گسترش خواهد یافت. بدون شک، حل این مشکل بدون عمیق شدن در بن بست جدید در گرو تحقق وعده های کشورهای غربی است".
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  در نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2023
پوتین: غرب از قرارداد غلات برای باج گیری سیاسی کار گرفت
اردوغان با یادآوری گفتگوی تیلیفونی هفته گذشته با همکار روسی خود گفت: ""تامین غلات برای کشورهای افریقایی برای آقای پوتین و همچنین برای ما یک موضوع حساس است".
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، پیشتر گفته بود، انقره در حال تلاش برای اجرای ایده فرآوری غلات از فدراسیون روسیه در ترکیه و عرضه آن به فقیرترین کشورها است. رهبر ترکیه همچنین پیشتر گفته بود، که با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود در مورد امکان ارسال غلات و کود رایگان روسیه به کشورهای قحطی زده افریقا به توافق رسیده است. رئیس جمهور فدراسیون روسیه در پاییز گذشته خاطرنشان کرد، که مسکو آماده است تا کل حجم غله ای را که طبق "معامله غلات" برای آنها در نظر گرفته شده است را به صورت رایگان به فقیرترین کشورها عرضه کند.
یادآوری می کنیم، که "معامله غلات" در 18 جولای متوقف شد، فدراسیون روسیه مخالفت خود را با تمدید آن به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل اعلام کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این خاطرنشان کرده بود، که با وجود تلاش‌های سازمان ملل، مفاد توافق با روسیه عملی نشد، زیرا کشورهای غربی به وعده‌های خود عمل نمی‌کردند. پوتین بارها خاطرنشان کرده است، که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و هدف اصلی این معامله - تامین غلات به کشورهای نیازمند از جمله کشورهای افریقایی - هرگز محقق نشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала