کارشناس: امریکا تظاهر می کند که نمی‌داند خواست روسیه برای برگشت به توافق غلات چیست

© Минобороны Турции /  مراجعه به بانک تصاویر Первое судно с зерном покинуло порт Одессы
Первое судно с зерном покинуло порт Одессы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.08.2023
عضو شوید
کارشناس: در شرایط توافق غلات، ایالات متحده فقط وانمود می کند که نمی فهمد روسیه چه می خواهد، اما در واقع این واشنگتن بود که معمار چگونگی اجرای توافقات و بسته توافق بود.
به گزارش اسپوتنیک، آندری باکلانوف، استاد دانشکده جهان اقتصاد و سیاست بین‌الملل در دانشکده عالی اقتصاد دانشگاه تحقیقات ملی، به گفت: در شرایط توافق غلات، ایالات متحده فقط وانمود می کند که نمی فهمد روسیه چه می خواهد، اما در واقع این واشنگتن بود که معمار چگونگی اجرای توافقات و بسته توافق بود.
پیش از این، جیمز اوبراین، رئیس دفتر تحریم‌های وزارت خارجه امریکا گفته بود که واشنگتن از مسکو می‌خواهد که توضیح دهد در ازای ازسرگیری طرح غلات دریای سیاه چه می خواهد.
باکلانوف گفت: "ایالات متحده کاملاً همه چیز را با جزئیات درک می کند، زیرا آنها خودشان با دقت این طرح را از نقطه نظر اجرای یکجانبه توافق غلات انجام دادند. آنها نویسندگان وضعیتی بودند که به وجود آمد. وقتی می گویند که نمی فهمند. این کاملا مصنوعی است. "
وی افزود که واشنگتن به طور مصنوعی از این تز حمایت می کند که این روسیه بود که به دلایل نامشخص از توافق خارج شد و این دیدگاه را بر سایر کشورهای شریک تحمیل می کند.
این کارشناس تاکید کرد: "البته آنها تظاهر می کنند، خودشان سازماندهی کردند که در نتیجه اتفاق افتاد."
قرارداد غلات در 18 جولای متوقف شد، فدراسیون روسیه مخالفت خود را با تمدید آن به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل اعلام کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این خاطرنشان کرده بود که با وجود تلاش‌های سازمان ملل، مفاد توافق با روسیه عملی نشد، زیرا کشورهای غربی به وعده‌های خود عمل نمی‌کردند. پوتین بارها خاطرنشان کرده است که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و هدف اصلی این معامله، تامین غلات به کشورهای نیازمند از جمله کشورهای آفریقایی - هرگز محقق نشد.
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2023
الزامات قانونی روسیه برای ادامه توافق غلات
ابتکار دریای سیاه، که در 22 جولای 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات و غذای اوکراینی و همچنین کودهای شیمیایی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا بود. ابتکار غلات بخشی جدایی ناپذیر از توافقنامه بسته است. بخش دوم تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل که به مدت سه سال طراحی شده است، رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه را فراهم می کند، از جمله وظایف اصلی، اتصال مجدد بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت، از سرگیری تامین ماشین آلات کشاورزی، قطعات یدکی و خدمات، بازسازی خط لوله آمونیاک Togliatti-Odessaو تعدادی اقدامات دیگر. همانطور که در مسکو اشاره شد، این بخش از توافقنامه اجرایی نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала