نماینده‌ روسیه در سازمان ملل متحد: امریکا و متحدانش عامل فقر و گرسنگی در افغانستان است

© AP Photo / Frank Franklin IIاسامبله عمومی سازمان ملل متحد
اسامبله عمومی سازمان ملل متحد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.08.2023
عضو شوید
معاون نماینده‌ روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت این سازمان درباره‌ قحطی و ناامنی غذایی ناشی از جنگ گفت امریکا و متحدان غربی عامل گرسنگی و فقر در افغانستان هستند.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت، بسیاری از بحران های غذایی به طور مستقیم یا غیرمستقیم ناشی از اقدامات امریکا و متحدانش است.
پولیانسکی گفت: "به عنوان مثال، افغانستان در 20 سال گذشته تلاش کرده است تا از گرسنگی و فقر خلاص شود. همه این‌ها به‌ دلیل روند ائتلاف به رهبری ایالات متحده است که سعی در دموکراتیک‌ کردن این کشور به شکل غربی داشت، کشوری که به شدت از سبک زندگی سنتی حمایت می‌کند."
وی تاکید کرد: "اگرچه اعضای غربی شورای امنیت شهامت آن را نداشته‌اند که به صراحت از علل اصلی بحران‌های غذایی و دیگر بحران‌ها در کشورهایی مانند عراق، لیبی و سوریه نام ببرند، اما همه ما به خوبی می‌دانیم که این بحران‌ها ناشی از دخالت های غیرقانونی غرب است."
لئوناردو گارنیر، مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.08.2023
مشاور رئیس سازمان ملل بر لزوم فشار جامعه بین الملل بر طالبان تاکید دارد
این دیپلمات روسی در بیانیه‌ خود گفته است که در 20 سال حکومت جمهوری میلیون ها دالر به افغانستان داده شد و هیچ کار بنیادی و زیربنایی از سوی دولت های دست نشانده امریکا و غرب در افغانستان صورت نگرفت.
بعد از روی کار آمدن مجدد طالبان، امریکا و کشورهای غربی با بلوکه کردن پول‌های بانک مرکزی افغانستان و وضع تحریم‌های بی رحمانه باعث تشدید بحران فقر و گرسنگی در این کشور شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала