چین و امریکا گروه های کاری مشترک برای حل وفصل اختلافات ایجاد می کنند

© AP Photo / Jacquelyn Martin/PoolФлаги Китая и США перед встречей глав дипломатических ведомств в Пекине, КНР
Флаги Китая и США перед встречей глав дипломатических ведомств в Пекине, КНР - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2023
عضو شوید
رسانه ها: ایالات متحده و چین کارگروه هایی را برای موضوعات بحث برانگیز ایجاد خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های امریکایی، ایالات متحده و چین قصد دارند مجموعه ای از گروه های کاری را برای حل و فصل مسائل مورد مناقشه باز کنند، که این پیشرفت در روابط دوجانبه پس از یک سری گفتگوهای سطح بالا که با سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده به پکن در ماه جون آغاز شد، آغاز شد.

این نشریه گفت: "واشنگتن و پکن دو کارگروه ایجاد خواهند کرد که به مسائل منطقه‌ای در منطقه آسیا و اقیانوسیه و مسائل دریایی و احتمالاً گروه سومی که بر مناطق وسیع‌تری تأثیر می‌گذارد، رسیدگی خواهد کرد".

فایننشال تایمز خاطرنشان می کند که مقامات آمریکایی و چینی در ماه های آینده جزئیات را روشن خواهند کرد. این توافق در دیدار یانگ تائو، رئیس اداره امور آمریکای شمالی و اقیانوسی وزارت خارجه چین در واشنگتن با مقامات بلندپایه آمریکا نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گفته این نشریه، هر دو طرف هنوز به تصمیم نهایی نرسیده اند و در حال بررسی برگزاری یک سری جلسات برای "بحث در مورد مسائل دشوار" هستند.
Госсекретарь США Энтони Блинкен на встрече с председателем КНР Си Цзиньпином в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2023
بلینکن: ایالات متحده از استقلال تایوان حمایت نمی کند
در ماه جولای، بلینکن گفت که در جاکارتا با وانگ یی، رئیس دفتر کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، گفتگوهای صریح و سازنده ای داشته است.
سفر بلینکن به پکن در 18 تا 19 جون اولین سفر وزیر امور خارجه ایالات متحده به چین در پنج سال گذشته بود که در پس زمینه وخامت چشمگیر روابط بین پکن و واشنگتن به دلیل طیفی از مسائل از جمله موضوع تایوان، حادثه سقوط یک بالن چینی بر فراز ایالات متحده و همچنین اختلافات طولانی در تجارت و فناوری.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала