چین شرکت خود را در نشست اوکراین که در عربستان سعودی برگزار می شود، تایید کرد

© Sputnik / Evgenya Novozhenina /  مراجعه به بانک تصاویر Чрезвычайный и полномочный посол КНР в России Ли Хуэй. Архивное фото
Чрезвычайный и полномочный посол КНР в России Ли Хуэй. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2023
عضو شوید
نماینده ویژه چین در نشست اوکراین که در عربستان سعودی (و جایی که روسیه دعوت نشده است) برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه چین روز جمعه اعلام کرد، لی هوی، نماینده ویژه چین در امور اوراسیا در نشستی با موضوع اوکراین در عربستان سعودی شرکت خواهد کرد.
در بیانیه که در وب سایت وزارت امور خارجه چین آمده است: "به دعوت پادشاهی عربستان سعودی، لی هوی، نماینده ویژه دولت چین در امور اوراسیا برای شرکت در نشست بین المللی درباره اوکراین به جده سفر خواهد کرد. چین آماده همکاری با جامعه بین المللی برای ایفای نقش سازنده در پیشبرد راه حل سیاسی برای بحران اوکراین است."
پیش از این گزارش شده بود که عربستان سعودی قصد دارد در ماه اگیست در جده در مورد اوکراین مذاکره کند و نمایندگانی از حداکثر 30 کشور دعوت کند، اما روسیه را نه. تعدادی از کشورها از جمله ایالات متحده، بریتانیا، افریقای جنوبی، پولند و اتحادیه اروپا قبلاً مشارکت خود را تأیید کرده اند. آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکسیکو نیز به نوبه خود گفت که دولت او بدون روسیه در مذاکرات شرکت نخواهد کرد.
اعلام نتایج نخستین انتخابات ترکیه/ اردوغان پیشتاز است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2023
اردوغان ابراز امیدواری کرد که پوتین به ترکیه میاید
به گزارش فایننشال تایمز، چین نیز به این نشست دعوت شده بود. خاطرنشان می شود که مشارکت پکن "یک پیروزی برای اوکراینی ها و سعودی ها خواهد بود."
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که کرملین نشست عربستان سعودی در مورد اوکراین را دنبال خواهد کرد، باید دید چه اهدافی در نظر گرفته شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала