گزارش کمک‌های نظامی بریتانیا به اوکراین

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Кортеж прибывает к Вестминстерскому дворцу в Лондоне, где проходит прощание с королевой Великобритании Елизаветой II
Кортеж прибывает к Вестминстерскому дворцу в Лондоне, где проходит прощание с королевой Великобритании Елизаветой II - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2023
عضو شوید
وزارت دفاع بریتانیا اطلاعات تازه در مورد تامین تجهیزات نظامی از اوایل سال 2022 تا 11 جولای سال جاری را در پارلمان ارائه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع بریتانیا گزارش کمک‌های نظامی به اوکراین را در پارلمان ارائه کرد. این گزارش اطلاعات تازه در مورد تامین تجهیزات نظامی از اوایل سال 2022 تا 11 جولای سال جاری را شامل می شود.
این لیست عمداً تعمیم داده شده است و فقط به دسته های نامگذاری تقسیم می شود. خاطرنشان می شود که الزامات امنیت ملی و همچنین ترس از عواقب احتمالی برای اوکراین، اجازه نمی دهد جزئیات منابع / زنجیره تامین برخی از اقلام ارائه شود.
در مجموع، تجهیرات ذیل به کی‌یف تحویل داده شده است: 14 تانک ("چلنجر 2") و بیش از 4 هزار گلوله. حدود 120 سیستم توپخانه و 200 هزار شلیک برای آنها، حدود 100 تفنگ دفاع هوایی و بیش از 1.5 هزار مهمات. 300 وسیله نقلیه زرهی/حفاظت شده، 140 موتر غیر زرهی شامل موترهای پشتیبانی، 40 دستگاه آمبولانس ویژه، 3 هلیکوپتر Sea King. حدود 100 سیستم ضد تانک و بیش از 12 هزار. مهمات (این شامل موشک هدایت شونده ضد تانک های "یکبار مصرف" مانند NLAW نیز می شود). بیش از 2.5 هزار مهمات ضد بتن. بیش از 4 هزار وسیله انهدام نیروی انسانی (سیستم اطلاع رسانی، هاوان، نارنجک) و بیش از 5 میلیون مهمات برای آنها حدود 100 موشک ضد کشتی. در رده جنگ الکترونیک، 300 سیستم پارازیت و ابزار مبارزه با آنها و همچنین 100 "هدف کاذب" (کنترل فیزیکی / دکو)، تحت مقاله "شناسایی، مشاهده و شناسایی"- 300 لیزر تعیین کننده، 200 تجهیزات نوری نامشخص، از جمله پهپاد، 10 سیستم ضد رادار.
Президент Украины Владимир Зеленский выступает во время пресс-конференции в Берлине, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2023
ستایش غرب از زلنسکی پیش از انتخابات احتمالی
علاوه بر این، قطعات یدکی و ابزاری به ارزش 4 میلیون پوند به اوکراین اهدا شده است: 1.75 هزار ایستگاه رادیویی دوربرد و برد کوتاه؛ 200 مجموعه ارتباطات ماهواره ای؛ 70 هزار جیره، 200 پالت لوازم صحی؛ 65 هزار مجموعه تجهیزات؛ 5 هزار دستگاه دید در شب / تصویرگر حرارتی; 10 هزار کیسه خواب؛ 12 هزار زره بدن؛ 80 هزار کلاه ایمنی از جمله این موارد هستند.
این فهرست فقط شامل اموالی است که از انبارهای قوای مسلح بریتانیا، یا منحصراً از بودجه بریتانیا از تأمین‌کنندگان بریتانیایی و همچنین دولت‌های خارجی یا شرکت های خصوصی خریداری شده‌اند، بنابراین، محصولات دفاعی به دست آمده از طریق صندوق بین المللی اوکراین تحت نظارت لندن را در نظر نمی گیرد.
خاطرنشان می شود که برای برخی از دسته ها (به عنوان مثال، مهمات سوراخ کننده بتن و سلاح های کوچک و سلاح های سبک) حجم اموال عرضه شده کمتر از حجم میزان برنامه ریزی شده است.
Флаги Норвегии и России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2023
ناروی نیز در لیست کشورهای غیردوست قرار گرفت
این گزارش همچنین حاوی اطلاعاتی درباره ارتش بریتانیا در اوکراین (بدون اشاره به تعداد و مکان آنها) است. طبق گزارش‌ها، وابسته نظامی بریتانیا از اپریل 2022 در کی‌یف مستقر است و داده‌های مربوط به جریان درگیری را جمع‌آوری می‌کند و به شرکای خود در مورد "جدی ترین مسائل دفاعی" کمک می‌کند. دخالت پرسنل نظامی برای محافظت از سفارت تایید شده است.
برای اولین بار، ادامه آموزش انگلیسی "عملیات اوربیتال" در خاک اوکراین اعلام شد. بر اساس این سند، "از این پس این آموزش شامل داکتران نظامی بریتانیایی می‌شود" که گفته می‌شود به آموزش و آموزش همکارانی از قوای مسلح اوکراین پرداخته‌اند. جمله بندی آنها مشخص نیست که آیا جزء "طبابت" تنها در این ماموریت در حال حاضر است یا خیر.
علاوه بر این، وزارت دفاع بریتانیا از آموزش 18.7 هزار سرباز اوکراینی در چارچوب دوره های پنج هفته ای خبر می دهد. آموزش مدیریت و نگهداری انواع اصلی سلاح ها ارائه شده است و دوره های جداگانه ای برای تفنگداران دریایی، داکتران نظامی، روحانیون برگزار شد. این برنامه ها شامل آموزش اولیه برای پیلوت‌ها در تابستان امسال است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала