پسکوف: روسیه برای جلوگیری از جنگ در دونباس هر کاری انجام داد

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Пресс-секретарь президента России Дмитрий Песков
Пресс-секретарь президента России Дмитрий Песков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2023
عضو شوید
دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه گفت: پس از کودتای اوکراین در سال 2014، روسیه هر کاری برای آشتی در دونباس انجام داد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه در این باره گفت: پس از کودتای اوکراین در سال 2014، روسیه برای جلوگیری از جنگ و دستیابی به یک حل و فصل مسالمت آمیز مشکل دونباس و پشتیبانی از حقوق باشندگان آن دست به هر کاری زد.
Танки M1 Abrams на международных военных учениях Summer Shield XIV в Латвии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.05.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
پوشیلین: جنگ افزارهای جدید غربی در دونباس دیده شده است
پسکوف گفت: "زمانی که یک کودتا در اوکراین در سال 2014 رخ داد، و دقیقاً یک کودتا بود، و زمانی که ناسیونالیست ها شروع به بالا بردن سر خود در آنجا کردند، و زمانی که دونباسی ها نمی خواستند با آنها زندگی کنند، وقتی متوجه شدند که قدرت ناسیونالیست ها در حال تأسیس بود، لحظه بسیار سختی بود. روسیه برای جلوگیری از جنگ دست به هر کاری زد. روسیه برای حل مسالمت آمیز این مشکل و دفاع از حقوق دونباس و باشندگان دونباس با روش های سیاسی و دیپلماتیک دست به هر کاری زد.
به گفته پسکوف، قراردادهای مینسک که در نتیجه مذاکرات پیچیده به وجود آمد، محصول موفقیت دیپلماتیک مسکو بود، زیرا اجرای گام به گام توافقات در آن زمان از جنگ جلوگیری می کرد و به باشندگان دونباس برای زندگی در شرایط خاص با حقوق ویژه اجازه می داد.. روسیه نمی دانست که غرب و اوکراین قرار نیست به توافقات مینسک عمل کنند و مسیر اجرای سند را دنبال کرد و سعی کرد کیف را وادار کند که مسیر سیاسی و دیپلماتیک حل مشکل را دنبال کند.
پسکوف گفت: "سپس، زمانی که در واقع مشخص شد که هیچ کس قرار نیست توافقات مینسک را اجرا کند، وقتی مشخص شد که اوکراین در حال آماده شدن برای جنگ است، وقتی مشخص شد که مستشاران نظامی ناتو قبلاً به آنجا رفته اند، زمانی که مشخص شد که کی یف واقعاً یک عروسک خیمه شب بازی در دستان واشنگتن است، و وقتی مشخص شد که دیگر نمی توان از این جنگ اجتناب کرد، آنگاه آنچه شروع شد شروع به وقوع کرد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала