وزیر فرهنگ لبنان از تعلیق روابط فرهنگی با سویدن و دانمارک خبر داد

© SputnikLEBANON: PEOPLE CELEBRATE RETURN OF THE PRIME MINISTER S. HARIRI TO THE COUNTRY
LEBANON: PEOPLE CELEBRATE RETURN OF THE PRIME MINISTER S. HARIRI TO THE COUNTRY - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2023
عضو شوید
وزیر فرهنگ لبنان می‌گوید،اگر دولت های سویدن و دنمارک به مسیر بی خدایی خود ادامه دهند، آنگاه لبنان ممکن است روابط دیپلماتیک خود را با آنها به کلی قطع کند.
به گزارش اسپوتنیک، محمد وسام مرتضی، وزیر فرهنگ لبنان در گفت‌وگو با اسپوتنیک از تعلیق روابط فرهنگی لبنان با سویدن و دنمارک به دلیل "بی‌حرمتی مکرر به قرآن کریم" خبر داد. به گفته وی، هر دو کشور با اقدامات خود، همدردی خود را با کفر و بی خدایی آشکار نشان دادند.
توهین به کتاب مقدس اسلامی که توسط دولت های دنمارک و سویدن حمایت می شود، عمل نفرت انگیزی است. این خلاف اصول انسانی و اخلاقی است. علاوه بر این، این عمل نشان دهنده بی فرهنگ بودن جامعه ای است که از توهین قرآن حمایت می کند. اما بدتر از همه این است که دولت خود این گونه اعمال توهین آمیز را تشویق می کنند و حتی از آنها محافظت می کنند.
برای ما لبنانی ها، هنجار اساسی فرهنگی احترام به دین خود و همسایگانمان است. ما یک کشور چند مذهبی هستیم. ما فرزندانمان را بر اساس این پایه بزرگ می کنیم. و اقدامات مقامات سویدنی و دنمارکی احساسات نه تنها مسلمانان لبنان، بلکه مسیحیان را نیز جریحه دار می کند، بی‌حرمت و توهین به دیگری برای هیچ یک از ادیان سنتی غیرقابل قبول است.
Полицейское оцепление и люди с флагом Ирака недалеко от здания швецкого парламента в Стокгольме. 31 июля 2023 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2023
واکنش سفارت افغانستان در مسکو به آتش زدن قرآن
در این رابطه، وزارت فرهنگ لبنان تصمیم منطقی گرفت: برقراری ارتباط فرهنگی با سویدن و دنمارک را متوقف کند. ما به سفارتخانه های هر دو کشور اطلاع دادیم. تا زمانی که دولت های این کشورها از اسلام هراسی حمایت می کنند، هیچ ارتباطی وجود نخواهد داشت.
تکرار می کنم، لبنانی ها هر مذهبی که باشند، با این ارزش های فرهنگی همخوانی ندارند. اگر دولت های سویدن و دنمارک به مسیر بی خدایی خود ادامه دهند، آنگاه لبنان ممکن است روابط دیپلماتیک خود را با آنها به کلی قطع کند.
امروز 3 آگست، یک اقدام با سوزاندن قرآن دوباره در استکهلم برنامه ریزی شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала