اتهام ها به ترامپ به همایش انتخاباتی او تبدیل می شود

© AP Photo / Andrew HarnikБывший президент США Дональд Трамп. Архивное фото
Бывший президент США Дональд Трамп. Архивное фото  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2023
عضو شوید
اتهام های در برابر چهل و پنجمین رئیس جمهور امریکا کاملا سیاسی است و حتی می تواند به نفع نامزد احتمالی جمهوری خواه باشد.
به گزارش اسپوتنیک، ادوارد وودسون، نویسنده و شخصیت تلویزیونی و رادیویی و میچ روشل، مفسر رسانه و رهبر فکری، استدلال کردند، که اتهام ها در برابر چهل و پنجمین رئیس جمهور امریکا کاملا سیاسی است و حتی می تواند به نفع نامزد احتمالی جمهوری خواه باشد.
این دو کارشناس می گویند: جدیدترین کیفرخواست جنایی دونالد ترامپ، تلاشی سیاسی برای حذف او از رقابت های ریاست جمهوری است.
Бывший президент Дональд Трамп и его жена Мелания Трамп после похорон Иваны Трамп в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2023
دلایل اتهامات علیه ترامپ چیست ؟
جک اسمیت، بازپرس ویژه، چهار اتهام در برابر ترامپ را روز چهارشنبه پس از تصمیم هیئت منصفه اعلام کرد. سه مورد از آنها برای "توطئه" برای سرکوب حقوق اساسی، فریب امریکا و ممانعت از روند رسیدگی رسمی بود. این اتهامات مربوط به اتهامات وی مبنی بر تقلب در انتخابات سراسری نوامبر 2020 همراه با اظهارات وی در 6 جنوری است، زمانی که معترضان ساختمان کنگره در واشنگتن دی سی را اشغال کردند و برای مدت کوتاهی صدور گواهینامه جو بایدن به عنوان رئیس جمهور بعدی را به تاخیر انداختند. اگر در تمام موارد مجرم شناخته شود، حداکثر مجازات صادر شود و مجبور شود آنها را به طور متوالی و نه همزمان سپری کند، این سرمایه دار دارایی 77 ساله از نظر فنی تا 561 سال زندان خواهد داشت.
رئیس جمهور پیشین وعده داده است، که تلاش خود را برای نامزدی جمهوری خواهان و ریاست جمهوری در انتخابات 2024 در برابر بایدن، بدون توجه به اتهاماتی که در برابر او مطرح می شود، ادامه خواهد داد.

"ترامپ روز چهارشنبه در پستی در شبکه های اجتماعی پرسید: چرا 2.5 سال پیش این پرونده خنده دار را نیاوردند؟ "آنها آن را درست در میانه مبارزات انتخاباتی من می خواستند، به همین دلیل است!".

ادوارد وودسون نویسنده به اسپوتنیک گفت، که کیفرخواست‌ها در برابر رئیس‌جمهور پیشین امریکا را به یک شوخی تبدیل کرده است. وودسون گفت: "ما اکنون در یک جمهوری مرموز زندگی می کنیم. ما اکنون تفکر را جرم انگاری کرده ایم. این ماهیت اورولی دارد".
آنها اساساً می گویند: "اوه، او می دانست. او می دانست و درباره چیزهایی که می دانست دروغ می گفت". این یک شوخی است. او یادآور شد که دموکرات‌ها و بیشتر رسانه‌های جریان اصلی امریکا به همان اندازه که ترامپ منکر انتخاب آزادانه و منصفانه ترامپ در سال 2016 شدند، مقصر بودند.
وودسون گفت: "یادت می آید آنها گفتند که این اطلاعات نادرست روسیه است؟ و تبانی روسیه بود، و معلوم شد که دروغ است. با این حال آنها این روایت را پیش بردند".
نویسنده گفت: اتهامات در برابر ترامپ "صرفاً سیاسی" است و نشان می دهد که دولت بایدن "اکنون مخالف اصلی خود را جرم انگاری می کند و تلاش می کند رقیب اصلی، نامزد پیشتاز جمهوری خواهان را به زندان بیاندازد. این کاری است که آنها در کشورهای جهان سوم انجام می دهند".
در همین حال، وزارت دادگستری بایدن در تلاش است تا پسر سرکش او، هانتر، را با یک معامله در مورد معاملات تجاری مخوف خارجی و داشتن غیرقانونی یک تفنگ دستی، از چنگگ بیرون کند. خود بایدن به دلیل بردن اسناد محرمانه کاخ سفید در دوران معاونت ریاست جمهوری باراک اوباما متهم نشده است - در حالی که ترامپ در دادگاه فدرال میامی به همین دلیل با اتهاماتی روبرو است.

وودسون تاکید کرد: "این نشان می دهد که دو مسیر عدالت وجود دارد".

میچ روشل به اسپوتنیک گفت، که اتهام های در برابر ترامپ "بیشتر سیاسی است تا قانونی".
وی خاطرنشان کرد: شما یک حمله سه جانبه از سه زاویه مختلف در سه حوزه قضایی مختلف در برابر رئیس جمهور دارید. این واقعیت که یک کیفرخواست وجود دارد، یک محاکمه وجود دارد، از طرف هر کسی که در برابر ترامپ رقابت می کند، چه در انتخابات مقدماتی و چه در یک دوره عمومی، ارزش سیاسی دارد. به نظر می رسد این اتهامات در اوایل پاییز 2024، درست قبل از انتخابات ریاست جمهوری، در دادگاه حضور داشته باشد.
روشل گفت: "این در ماه سپتامبر خواهد بود، در آخرین مرحله انتخابات عمومی، اگر ترامپ هنوز نامزد باشد، ممکن مطرح شود".
این مفسر رسانه خاطرنشان کرد، که ماهیت اتهامات به این معنی است که دادستان نه تنها باید آنچه را که ترامپ انجام داده است، بلکه به فکر او نیز ثابت کند - به ویژه اینکه می‌دانست ادعای او مبنی بر دزدیده شدن انتخابات نادرست است.

روشل گفت: "من در تماس های تجاری، نه سیاسی، در اطراف دونالد ترامپ بوده ام. معتقدم دونالد ترامپ به چیزهایی اعتقاد دارد". او به سیاست خودش اعتقاد دارد، اجازه دهید اینطور بگوییم. من فکر می‌کنم اثبات اینکه او خلاف آن را باور داشت، بسیار بسیار سخت خواهد بود".

او استدلال کرد، که این محاکمه همچنین یک بستر سیاسی عالی برای ترامپ خواهد بود تا اتهامات اش در برابر دموکرات‌ها را دوباره بیان کند.
روشل تأکید کرد: "دونالد ترامپ کاملاً حق دفاع از خود را دارد که به او قدرت احضاریه ای می دهد که قبلاً هرگز نداشته است". او می‌تواند برای اثبات نظر خود در مورد این واقعیت که برخی از عناصر شمارش آرا در حوزه‌های قضایی خاص ناقص بوده است، شاهدان را احضار کند".
دادگاه وظیفه ای برای اثبات اینکه آیا تقلب در آرای انتخاباتی در فیلادلفیا یا آریزونا رخ داده است، نخواهد بود، اما "چه درست باشد یا نه، او اکنون یک میکروفون برای نشان دادن چیزهایی دارد که در مورد آنها فریاد می زد و فریاد می زد. و از نظر سیاسی که می تواند به او کمک کند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала