جزئیات گفتگوی تلفنی پوتین با اردوغان

© Sputnik / Vyacheslav Prokofyev/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган во время встречи в Сочи
Президент РФ Владимир Путин и президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган во время встречи в Сочи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2023
عضو شوید
دفتر اردوغان اعلام کرد، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهور روسیه و ترکیه در گفت وگویی تلفنی درباره سفر رهبر روسیه به توافق رسیدند.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه دریافتی اسپوتنیک آمده است: "رئیس جمهور اردوغان روز چهارشنبه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفتگوی تلفنی داشت. در این گفتگو، رهبران درباره سفر پوتین به ترکیه به توافق رسیدند.
علاوه بر این، اردوغان به پوتین اطمینان داد که آنکارا به تلاش های خود برای از سرگیری قرارداد غلات ادامه خواهد داد. به گفته وی، اگر طرح دریای سیاه برای مدت طولانی عمل نکند، به نفع کسی نخواهد بود. رهبر ترکیه در گفتگویی، این توافق را "پل صلح" توصیف کرد.
به گفته پوتین، او با اردوغان در مورد امکان ملاقات شخصی از جمله دریافت دعوتنامه برای دیدار گفتگو کرده است. اما در جریان مبارزات انتخاباتی در ترکیه، طرفین از سفر خودداری کردند تا کسی نتواند در مورد موضوع این دیدار حدس و گمان بپردازد. مخالفان اردوغان ممکن است دیدار پوتین را تلاشی برای تأثیرگذاری بر امور داخلی بدانند.
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган выступает перед СМИ после саммита в Анкаре, Турция - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2023
اردوغان به غرب: مطابق خواسته های روسیه برای بازگرداندن معاملات غلات عمل کنید
یوری اوشاکوف، دستیار پوتین در امور بین‌الملل، تأیید کرد که مسکو و آنکارا در حال برنامه‌ریزی برای سفر رئیس‌جمهور روسیه به ترکیه هستند، اما طرفین در مورد تاریخ‌های مشخصی به توافق نرسیدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала