کرملین درباره چشم انداز گسترش بریکس اظهار نظر کرد

© iStock.com / ISergСимволика БРИКС
Символика БРИКС - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2023
عضو شوید
پسکوف گفت که در اجلاس بریکس تفاوت های ظریف در زمینه گسترش این انجمن مورد بحث قرار خواهد گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت که موضوع گسترش بریکس از جمله نشست بعدی در دستور کار قرار دارد.
پسکوف گفت: "موضوع گسترش بریکس در دستور کار قرار دارد. از جمله دستور کار اجلاس آتی. این موضوع بسیار مهمی است، زیرا ما می بینیم که کشورهای بیشتری اعلام می کنند که قصد پیوستن به این گروه را دارند."
وی در ادامه خاطرنشان کرد که چنین علاقه ای به گروه بریکس نشان دهنده "پتانسیل بزرگ برای اتحادیه" و "اقتدار رو به رشد" است. "و مهمتر از همه، اهمیت عملی این اتحادیه است.
سخنگوی پوتین گفت که نکات و مسائل ظریف خاصی در موضوع گسترش بریکس در میان اعضا وجود دارد. و تمام این نکات ظریف، البته، در اجلاس بعدی مورد بحث قرار خواهد گرفت. وی تصریح کرد که در این اجلاس "سران کشورها درباره موضع خود صحبت خواهند کرد."
Участники экономического форума Россия - Африка в Сочи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2023
نتایج دومین اجلاس سران روسیه و آفریقا
در سال 2022، بریکس اعلام کرد که تعداد کشورهای عضو را افزایش خواهد داد تا این سازمان فراگیرتر شود. امروز بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و افریقای جنوبی است. با این حال حداقل 19 کشور از جمله ارجنتاین، ایران، الجزایر، تونس، ترکیه، عربستان سعودی و مصر تمایل خود را برای پیوستن به بلوک اقتصادی ابراز کرده اند. اعلام شد که از 13 کشور به طور رسمی برای عضویت بریکس درخواست داده و 6 کشور دیگر به طور غیررسمی خواسته اند.
بیستمین کشور می تواند ونزوئلا باشد. همانطور که سفیر افریقای جنوبی در مسکو در مصاحبه با اسپوتنیک گفت، همه کشورهای عضو از گسترش این انجمن استقبال می کنند، اما نحوه پذیرش اعضای جدید باید تعیین شود و این موضوع باید به طور جمعی تصمیم گیری شود.
نشست بریکس که 22 تا 24 اگست در ژوهانسبورگ برگزار می شود، با حضور سران چین، هند، برازیل و افریقای جنوبی برگزار می شود و روسیه نیز با حضور سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه حضور خواهد داشت. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که از طریق ویدئو کنفرانس در این اجلاس شرکت خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала