جبهه مقاومت ملی افغانستان: گفت و گو با تروریستان زندگی مردم افغانستان را بهبود نمی بخشد

© Ali Maisam Nazary twitter دیدار مسئول روابط خارجی جبهه‌ ای مقاومت با دبیر مجلس سنای فرانسه
دیدار مسئول روابط خارجی جبهه‌ ای مقاومت با دبیر مجلس سنای فرانسه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2023
عضو شوید
مسئول پیوندهای خارجی جبهه مقاومت ملی نوشته است، که گفت وگوهایی که در بیرون از افغانستان با تروریستان برگزار می شود، زندگی مردم آن، به ویژه زنان را بهبود نمی بخشد.
به گزارش اسپوتنیک، علی میثم نظری مسئول پیوندهای خارجی جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمد مسعود، درباره ای گفت وگوی نمایندگان امریکا با گروه طالبان نوشته است، که گفت وگوهایی که در بیرون از افغانستان با تروریستان برگزار می شود، زندگی مردم آن، به ویژه زنان را بهبود نمی بخشد.
Межафганские переговоры в Дохе, Катар - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2023
چندرسانه ای
دیدار نماینده ای امریکا با طالبان بر سر رسمی سازی پروژه ای تروریسم دولتی است
او در برگه ای تویترش نوشته است: "اگر تعامل و گفت‌وگو می‌توانست سازمان تروریستی طالبان را متقاعد کند که معیارها و ارزش‌های جهانی را بپذیرد، حکومتی مشروع مبتنی بر اراده مردم ایجاد کند و تروریسم و افراط‌ گرایی را کنار بگذارد، شواهدی از چنین تحولی در چند سال گذشته ظاهر می‌شد. با این حال، این انتظار که این سازمان جنایتکار صرفاً از طریق تعامل دیپلماتیک و بدون بکارگیری از فشار نظامی تحت تأثیر قرار گیرد، تنها یک آرزو است".
او در ادامه یکبار دیگر بر مبارزه عملی در برابر این گروه تاکید و خاطر نشان کرده است: "راه عملی این کار، تنها پشتیبانی از کسانی است که برای آزادی می جنگند و می توانند تغییرات مثبت را به ارمغان بیاورند و افغانستان را از این کابوس رهایی بخشند".
او این گفت وگوها را بیهوده دانسته و گفته است که این گفت وگوها هیچ سودی به جز زیان به شهروندان افغانستان ندارد: "گفت وگوهایی که در بیرون از افغانستان با تروریستان برگزار می شود، زندگی مردم آن، به ویژه زنان را بهبود نمی بخشد. این موضوع نیازمند رویکردی قوی تر و چندوجهی تر تنها از گفت و گو است".
یادآوری می کنیم، که در دو روز گذشته نمایندگان امریکا در دوحه پایتخت قطر گفت و گو را آغاز کرده است.
در همین پیوند کارشناسان، جنبش های بانوان افغانستان این گفت و گوها را سفید نمایی گروه طالبان و برای آغاز شناسایی تروریستی دولتی می دانند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала