گفتگوی هیئت طالبان با مقامات امریکایی در دوحه درباره اقدامات اعتمادسازی و لغو تحریم ها

© Photo / Twitter/mfa_afghanistanکارمندان وزارت خارجه دیگر حق استفاده از شبکه‌های اجتماعی را ندارند
کارمندان وزارت خارجه دیگر حق استفاده از شبکه‌های اجتماعی را ندارند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2023
عضو شوید
وزارت خارجه طالبان (گروه تحت تحریم های سازمان ملل به جهت فعالیت های تروریستی) اعلام کرد که هیئتی از این گروه به ریاست امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه با مقامات امریکایی در دوحه دیدار کرد، و اقدامات اعتمادسازی، لغو تحریم ها و آزادسازی دارایی های مسدود شده افغانستان مورد بحث قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد: "هیأتی به ریاست امیرخان متقی وزیر خارجه، نمایندگان وزارت مالیه، بانک افغانستان، مقامات سفارت و دفتر سیاسی افغانستان با تام وست نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و نمایندگان امریکایی نهادهای مختلف به مدت دو روز در سطح کمیته های فنی در قطر دیدار کردند".
در این بیانیه همچنین آمده است: "در این دیدار در مورد مسائل اعتمادسازی میان دو طرف، برداشتن گام های عملی در این راستای حذف لیست سیاه و تحریم ها، آزادسازی سپرده های بانکی در افغانستان، حفظ ثبات اقتصادی در افغانستان، مبارزه با مواد مخدر و حقوق بشر گفتگو شد".
هیئت طالبان "بر لزوم ایجاد اعتماد در رفع تحریم ها و گشایش سپرده های بانکی که کمک می کند تا افغان ها بتوانند اقتصاد خود را بدون کمک های خارجی ایجاد کنند" تاکید کرده است.
امیرخان متقی در رأس یک هیأت به ازبیکستان رفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2023
هیئت طالبان برای گفت‌وگو با مقامات امریکایی به قطر رفت
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала