افغانستان دولت ندارد؛ "مجموعه‌ای" بر این کشور حاکم شده‌اند

© AFP 2023 / JAVED TANVEERЧлен движения "Талибан" в Афганистане, фото из архива
Член движения Талибан в Афганистане, фото из архива - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2023
عضو شوید
رئیس سازمان محیط زیست ایران: کشور همسایه (افغانستان) دولت مستقری ندارد که با مسئولین و مقامات آن رایزنی های لازم صورت گیرد بلکه مجموعه ای هستند که بر این کشور حاکم شدند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شفقنا، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران می گوید: کشور همسایه (افغانستان) دولت مستقری ندارد که با مسئولین و مقامات آن رایزنی های لازم صورت گیرد. ایران و افغانستان توافقنامه های فی ما بین دارند که هیأت حاکمه فعلی افغانستان برای همکاری حاضر نمی شود و همین موضوع بر مشکلات زیست محیطی افزوده است.
علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست ایران، منشأ گرد و غبار در بعضی از استان های شمال شرق و جنوب شرق ایران را از افغانستان و ترکمنستان دانست.
او می گوید برای رفع این مشکلات به ترکمنستان رفته اند و با مسئولین این کشور صحبت کردند. سازمان محیط زیست ایران طرح های مشترکی که باید عملی شود را دنبال می کند.
وزارت امور خارجه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2023
وزارت خارجه طالبان اظهارات وزیر خارجه ایران را تکذیب کرد
او در خصوص افغانستان می گوید که کشور همسایه (افغانستان) دولت مستقری ندارد که با مسئولین و مقامات آن رایزنی های لازم صورت گیرد بلکه مجموعه ای هستند که بر این کشور حاکم شدند. ایران و افغانستان توافقنامه های فی ما بین دارند که هیأت حاکمه فعلی این کشور گاهی پای کار نمی آید و همین موضوع بر مشکلات محیط زیستی افزوده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала