ترکیه از سویدن انتظار مبارزه اسلام هراسی را دارد

© AFP 2023 / Johannes Eisele Мусульманин на фоне мечети в городе Кашгар Синьцзян-Уйгурского автономного района КНР
Мусульманин на фоне мечети в городе Кашгар Синьцзян-Уйгурского автономного района КНР - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2023
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه به توبیاس بیلستروم، همتای سویدنی خود گفت که آنکارا از استکهلم در مبارزه علیه اسلام هراسی انتظار گام های مشخصی دارد.
وزارت خارجه ترکیه در خبرنامه ای اعلام کرد که این صحبت تلفنی روز یکشنبه انجام شده است.
در خبرنامه آمده است: "وزیر فیدان با بیان اینکه ادامه اقدامات برای هتک حرمت به قرآن در اروپا تحت عنوان آزادی بیان غیرقابل قبول است و تاکید کرد که آنکارا از استکهلم در رابطه با این اقدامات که انتقاد کشورهای اسلامی را برانگیخته است انتظار دارد اقدامات خاصی انجام دهد.
وزیران همچنین در مورد روند الحاق سویدن به ناتو گفتگو کردند.
کشف صفحاتی از قدیمی ترین قرآن در بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2023
بار دیگر قرآن کریم را در نزدیکی سفارت عراق در دانمارک به آتش کشیدند
فیدان پیشتر گفته بود که کشورهای اسلامی پس از نشست سازمان همکاری اسلامی در 31 جولای، پاسخی واحد به اقدامات هتک حرمت قرآن در کشورهای اروپایی خواهند داد.
هتک حرمت به قرآن در استکهلم در اواخر ماه جولای در جشن عید قربان با واکنش گسترده بسیاری از کشورهای جهان مواجه شد. عراق از مقامات سویدن خواستار استرداد مهاجری شد که این اقدام را انجام داده بود و ده ها عراقی برای تظاهرات در نزدیکی سفارت این کشور در بغداد تجمع کردند.
این اقدام همچنین توسط ایران، الجزایر، افغانستان، مصر، اندونزی، لبنان، سوریه، ترکیه، ازبکستان، دبیرکل اتحادیه عرب و دبیرکل شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس محکوم شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала