ال‌کلاسیکوی باورنکردنی در تگزاس با پیروزی بارسا بر رئال به پایان رسید

© AP Photo / Manu Fernandezعثمان دمبله مهاجم بارسلونا
عثمان دمبله مهاجم بارسلونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2023
عضو شوید
بارسلونا در دیداری جذاب و تماشایی موفق شد با نتیجه 3-0 رئال مادرید را شکست بدهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ورزش سه، تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا امشب در بازی ال‌کلاسیکوی تدارکاتی در ورزشگاه AT&T به مصاف هم رفتند.
این دیدار که پیش از صحنه گلزنی بارسلونا در نیمه اول بدون هیجان دنبال می‌شد از زمان گلزنی ابی‌ اناری‌ها با هیجان بیشتری دنبال شد.
در دقیقه 15 این بازی بارسلونا روی حرکت تمرین شده به گل رسید. ایلکای گوندوگان ضربه ایستگاهی نزدیک به محوطه جریمه رئال را به پدری پاس داد و او هم توپ را عثمان دمبله رساند که با ضربه پای راست تیبو کورتوا را در فاصله کم با دروازه، تسلیم کرد.
پس از این گل، رئال فشار حملات روی دروازه حریف را افزایش داد که یک ضربه پنالتی در دقیقه 20 به وینیسیوس جونیور رسید. برخورد توپ با دست رونالد آرائوخو یک پنالتی به سود رئال اعلام کرد که ستاره برزیلی آن را با ضربه محکم به تیرک افقی زد.
نیوکمپ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2022
ورزش
با شکست رئال مادرید؛ بارسلونا راهی فینال "کوپا‌دل‌رینا" شد+عکس
بازی در نیمه اول تماشایی بود و رئال که سعی داشت نتیجه بازی را عوض کند، دست از حمله نکشید. دقیقه 31 رودریگو با ضربه ایستگاهی شانس گلزنی خود را امتحان کرد. بازیکن برزیلی از فاصله تقریبا دور ضربه خطرناکی به سمت چارچوب دروازه فرستاد که آندره آ ترشتگن آن را به خوبی مهار کرد و یک کرنر به سود رئال به دست آمد.
رئال چند دقیقه بعد دوباره فرصت گلزنی داشت و این بار هم تیرک دروازه مانع شد. وینیسیوس پس از اینکه در شلوغی محوطه جریمه به تو رسید به سمت دروازه چرخید و شوت زد که توپ پس از برخورد به تیرک افقی بلوکه شد. جود بلینگام با ضربه سر به این توپ بلوکه شد ضربه زد که آن هم به تیر برخورد کرد سپس دنی کارواخال سعی کرد با یک ضربه ساده در دهانه دروازه توپ را به گل تبدیل کند که دخالت به موقع ژول کنده موجب شد یک کرنر به سود سفیدپوشان اعلام شود.
هنوز یک دقیقه از این حمله خطرناک نمی‌گذشت که ضربه کرنر رئالی‌ها به ضدحمله سریع بارسا تبدیل شد. فرلان مندی به جای پاس به تیبو کورتوا، به اشتباه توپ را به عثمان دمبله که به سمت دروازه می‌دوید، پاس داد و او در موقعیت تک به تک قرار گرفت. کورتوا این بار تسلیم بازیکن فرانسوی نشد و با دستانش مانع از گلزنی مهاجم بارسا شد.
نیمه اول بازی با برتری 1-0 بارسا تمام شد. در 45 دقیقه نخست فرنکی دی‌یونگ از بارسا و اورلین شوآمنی، ادواردو کاماوینگا و دنی کارواخال از رئال مادرید کارت زرد گرفتند. همچنین این نیمه 3 تعویض هم داشت. ایلکای گوندوگان و آندریاس کریستنسن از ترکیب بارسا خارج شدند و سرخی روبرتو و اریک گارسیا وارد زمین شدند. همچنین از رئال هم فرلان مندی تعویض شد تا فران گارسیا وارد ترکیب شود.
نیمه دوم بازی مانند نیمه نخست هیجان انگیز و تماشایی نبود اما خالی از موقعیت گل هم نبود. دقیقه 61 ترشتگن و بارسا یک مرتبه دیگر خوش شانس بودند که توپ به تیرک برخورد کرد. ضربه پرقدرت شوآمنی به تیرک افقی خورد و با برخورد به دروازه بان آلمانی راهی کرنر شد.
نیمه دوم وینیسیوس طی دو موقعیت عملکرد به شدت ضعیفی از خود به جای گذاشت. دقیقه 69 او درون محوطه جریمه پاس خوب رودریگو را پس از کنترل نتوانست با شوت به سمت دروازه حریف بفرستد و سُر خورد تا مدافعان حریف توپ را دور کنند.
10 دقیقه پس از این موقعیت، لوکا مودریچ که اواسط نیمه دوم به بازی اضافه شده بود با یک پاس رو به جلو وینیسیوس را صاحب موقعیت کرد که او به جای توسرتوپ، سایه توپ را زد و توپ بی ثمر از کنار دروازه به بیرون رفت.
یک دقیقه پس از اینکه ضربه خطرناک وینیسیوس از کنار دروازه بارسا عبور کرد، فرمین لوپز در دقیقه 85 با شوت تماشایی از پشت محوطه جریمه دروازه کورتوا را باز کرد و دومین گلزن بارسا در این بازی شد.
پس از گل لوپز، وینیسیوس برای سومین بار در این بازی به تیرک ضربه زد. او بعد از نفوذ به محوطه جریمه در موقعیت زاویه بسته با شوت محکم دروازه ترشتگن را تهدید کرد که توپ برای سومین بار توسط این بازیکن به تیرک افقی برخورد کرد.
بارسلونا که نیمه دوم چندان زهردار عمل نکرده بود از خستگی بازیکنان رئال استفاده کرد تا در دقیقه 90+1 یک گل دیگر بزند. این بار لوپز در نقش گل‌ساز ظاهر شد و با ارسال قوس دار پشت مدافعان رئال، فران تورس را صاحب موقعیت گلزنی کرد. تورس توپ را از بالای سر کورتوا که برای مهار توپ از دروازه خارج شده بود عبور داد و سپس با یک چرخش نام خودش را به عنوان آخرین گلزن این بازی ثبت کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала