شورای امنیت روسیه حکم دیوان کیفری بین‌المللی برای بازداشت پوتین را غیرقابل اجرا خواند

© Wikipedia / Vincent van Zeijstواشنگتن پست: جان بولتون از محکمه بین المللی جنایی نفرت دارد
واشنگتن پست: جان بولتون از محکمه بین المللی جنایی نفرت دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2023
عضو شوید
مدودف تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم بازداشت پوتین را غیرقابل اجرا و خطرناک خواند.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مدودوف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، تصمیم دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) برای صدور حکم "دستگیری" ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را غیرقابل اجرا و برای جهان خطرناک خواند.
وی در کانال تلگرامی خود نوشت: قضات دیوان کیفری بدبخت به توجیه تصمیم غیرعملی و در نتیجه خطرناک برای صلح جهانی خود مبنی بر صدور حکم بازداشت رئیس جمهور روسیه ادامه می دهند.
مدودف همچنین حکم "دستگیری" و محاکمه علیه روسیه را سرگرمی ناشی از ناتوانی دانست و یادآور شد که همه "اینها بازی های بالقوه خطرناکی هستند."
او نوشت: دستورات، دادستان‌ها، محاکمه‌ها علیه روسیه، همه این‌ها سرگرمی‌های دشمنان ما هستند که با آن خود را از ناتوانی سرگرم می‌کنند.
مدودف گفت: تصمیمات دیوان کیفری بین المللی (ICC) تا زمانی که روسیه داوطلبانه به عضویت این سازمان در نیاید باطل است و این هرگز اتفاق نخواهد افتاد.
وی نوشت: "کشور ما هیچ ارتباطی با اساسنامه رم دادگاه بین المللی کیفری ندارد و موظف به همکاری با آن نیست. تصمیمات آن تا زمانی که داوطلبانه به عضویت این سازمان نشویم برای ما ناچیز است. و این هرگز اتفاق نخواهد افتاد."
Заместитель председателя Совета безопасности России Дмитрий Медведев выступает на оперативном совещании президента РФ с постоянными членами Совета безопасности РФ (21 февраля 2022). Москвa - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2023
مدودف: سند دیوان کیفری بین‌المللی در مورد "دستگیری" پوتین به درد کاغذ تشناب می‌خورد
اتاق پیش از محاکمه دیوان بین‌المللی کیفری که روسیه صلاحیت آن را به رسمیت نمی‌شناسد، در 17 مارچ حکم "دستگیری" پوتین و ماریا لووا-بلوا، مدافع کودکان را صادر کرد. دیوان کیفری بین‌المللی، طرف روسی را متهم به "اخراج" کودکانی می‌کند که مقامات روسی آنها را از گلوله باران اوکراین نجات داده و از منطقه جنگی به مناطق امن منتقل کردند.
به گفته سخنگوی مطبوعاتی ریاست جمهوری زوسیه دیمیتری پسکوف، رهبر روسیه، طرح موضوع دیوان کیفری بین‌المللی در مورد "دستگیری" رئیس‌جمهور روسیه غیرقابل قبول است، مسکو صلاحیت این دادگاه را به رسمیت نمی‌شناسد و هر یک از تصمیمات آن از نقطه دیدگاه قانون نظر بی‌اثر است.
صلاحیت ICC توسط کشورهایی که بیش از نیمی از جمعیت جهان در آن زندگی می کنند از جمله روسیه، آذربایجان، بلاروس، مصر، هند، اندونزی، ایران، قزاقستان، چین، عربستان سعودی، ایالات متحده آمریکا، ترکیه به رسمیت شناخته نمی شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала