زاخارووا: امریکا در صدد تخریب کردن روابط روسیه و افریقا است

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2023
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید، معاون وزیر امور خارجه امریکا در امور سیاسی قصد دارد در آینده نزدیک به افریقای جنوبی سفر کند تا پرتوریا را از همکاری با مسکو منصرف کند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در حاشیه دومین نشست "روسیه و افریقا" اعلام کرد، افریقای جنوبی موضع مسئولانه و مستقل در قبال روسیه نشان داده است و واشنگتن باید این را در نظر داشته باشد.
زاخارووا در توضیح نشریه فورین پالیسی (Foreign Policy) که به نقل از مقامات امریکایی گزارش داد، ویکتوریا نولند معاون وزیر امور خارجه امریکا در امور سیاسی قصد دارد در آینده نزدیک به افریقای جنوبی سفر کند تا پرتوریا را از همکاری با مسکو منصرف کند، زاخارووا به بن بست این تلاش ها اشاره کرد.
او گفت: "به نظر من در پرتوریا و به طور کلی افریقای جنوبی، قبلاً در این مورد صحبت کرده اند، خود را به عنوان یک بازیکن مسئول و یک دولت مستقل با منافع ملی خود نشان داده اند".
Участники экономического форума Россия - Африка в Сочи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2023
نتایج دومین اجلاس سران روسیه و آفریقا
به گفته این دیپلمات، ایالات متحده می تواند این را بداند، "زیرا به همان اندازه که افریقای جنوبی در شورای امنیت سازمان ملل حضور داشته است، به همان اندازه در ارزیابی مستقل و استقلال از فعالیت های بین المللی خود را نشان داده اند."
زاخارووا در مورد سفر سازماندهی شده توسط ایالات متحده از نمایندگان امریکایی در پی سفرهای رئیس وزارت خارجه روسیه، خاطرنشان کرد که "این نشان دهنده یک بحران عمیق است."
این دیپلمات خاطرنشان کرد: کشوری که دست به چنین کارهایی می زند و نمی تواند با آرامش به موفقیت های دیگران نگاه کند و از عهده هیچ گونه سخاوتی نسبت به کشورهای دیگر برنمی آید، محکوم به فناست. این با اطمینان، عمیق ترین بحران داخلی است. این احساس نوعی عدم اطمینان وحشیانه در میان سیاستمداران آمریکایی است."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала