ارتش روسیه برای اولین بار موتر جنگی پیاده نظام "سی‌وی 90" را تصرف کرد

© Photo / Public domain / Staff Sgt. Anthony HouseyШведская БМП CV90
Шведская БМП CV90 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2023
عضو شوید
جنگنده های روسی منطقه نظامی غربی در جریان جنگ در منطقه عملیات نظامی ویژه برای اولین بار موتر جنگی پیاده نظام "سی‌وی 90" (CV90) سویدنی را به تصرف خود درآوردند.
به گزارش اسپوتنیک، به گزارش خبرنگار ریانووستی، سربازان ارتش 20 منطقه نظامی غربی برای اولین بار موتر جنگی پیاده نظام "سی‌وی 90" را در جریان نبرد در جهت کراسنولیمانسکی به تصرف خود درآوردند.
یکی از سربازان گفت: "دو موتر جنگی پیاده نظام (CV90) قوای مسلح اوکراین به سمت سنگر ما حرکت و شروع به تیراندازی کردند. یک موتر جنگی هنگام نزدیک شدن به مواضع ما مورد اصابت "آر‌-پی‌-جی" قرار گرفت و راننده موتر بر اثر یک نارنجک کشته شد. بقیه خدمه فرار کردند"
وی افزود: در موتر زرهی هیچ نیروی پیاده نظام حضور نداشت، و به نوبه خود، موتر جنگی پیاده نظام دوم منطقه را ترک کرد.
به گفته این سرباز، این اولین جایزه است که توسط سربازان روسی در منطقه عملیات ویژه به دست می آید. خودروی رها شده متعاقباً به عقب کشیده شد. این سرباز گفت که با توجه به شماره، CV90 در سال 2018 تولید شده است.
Боевая работа РСЗО БМ-21 Град и САУ 2С19 М2 Мста-С на Сватовско-Кременном направлении - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.07.2023
تلفات قوای مسلح اوکراین در دو جهت
روسیه در بهار گذشته یادداشتی به کشورهای ناتو به دلیل ارسال کمک های نظامی به اوکراین ارسال کرد. مسکو بارها خاطرنشان کرده است که هر محموله ای که حاوی سلاح برای کیف باشد، به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل خواهد شد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه نیز گفت که ایالات متحده و ائتلاف مستقیماً در درگیری دخالت دارند - نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала