نکات مهم سخنرانی پوتین در نشست اقتصادی روسیه - آفریقا و مباحث و تصامیم اصلی آن

© Photo-host agency TASS /  مراجعه به بانک تصاویر Встреча президента РФ В. Путина с лидерами Африканского союза А. Ассумани и М. Ф. Махаматом
Встреча президента РФ В. Путина с лидерами Африканского союза А. Ассумани и М. Ф. Махаматом - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2023
عضو شوید
پوتین: روسیه از نتایج کار مشترک در نشست روسیه و آفریقا بسیار قدردانی می کند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که روسیه از نتایج کار مشترک در نشست روسیه و آفریقا بسیار قدردانی می کند، نتایج به دست آمده مبنای خوبی برای تعمیق بیشتر مشارکت روسیه و آفریقا به نفع رفاه و رفاه مردم است.
به طور فشرده نکات اصلی بیانات رئیس جمهور پوتین قرار ذیل است:
در مجموع، ما از نتایج کار مشترک خود در این اجلاس بسیار قدردانی می کنیم. من مطمئن هستم که نتایج به دست آمده مبنای خوبی برای تعمیق بیشتر مشارکت روسیه و آفریقا به نفع رفاه و رفاه مردم ما است.
در این اجلاس، طرفین زمینه های اصلی را برای کار مشترک بیشتر مشخص کردند، برنامه هایی را برای تقویت هماهنگی سیاست خارجی، افزایش تجارت و جریان سرمایه گذاری همکاری های صنعتی بین روسیه و کشورهای قاره آفریقا بیان کردند.
ما در مورد آموزش پرسنل بسیار حرفه ای برای اقتصادهای ملی آفریقا صحبت کردیم، بیانیه اصلی دومین اجلاس سران روسیه و آفریقا و تعدادی از بیانیه های موضوعی تهیه و توافق شد جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضا، تضمین امنیت اطلاعات بین المللی، تقویت همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری وجود دارد.
برنامه اقدام و مشارکت روسیه و آفریقا برای دوره 2023-2026 آماده تصویب است.
هدف افزایش کیفی و کمی تجارت متقابل و بهبود ساختار آن است. همچنین صحبت از تغییر مداوم به ارزهای ملی از جمله روبل در تسویه حساب های مالی در معاملات تجاری است.
کشور ما به عرضه محصولات کشاورزی به دوستان آفریقایی، هم به صورت قراردادی و هم به صورت رایگان ادامه خواهد داد.
به پیشنهاد پوتین شرکت کنندگان این نشست اسناد مهم و بیانیه پایانی این نشست را تصویب کردند.
Президент РФ Владимир Путин во время рабочего завтрака с руководителями региональных организаций Африки на полях II саммита и форума Россия - Африка в Санкт-Петербурге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2023
پوتین: قاره افریقا در حال تبدیل شدن به مرکز قدرت است
بر اساس برنامه اقدام مجمع مشارکت روسیه و آفریقا برای سال‌های 2023-2026 که در وب‌سایت کرملین منتشر شده است که نکات مهم این بیانیه به شرح زیر می باشد:
همکاری در زمینه سیاست و امنیت، تعامل در مورد موضوعات مربوط به ساده سازی بیشتر شرایط سفر شهروندان فدراسیون روسیه و کشورهای آفریقایی صورت خواهد گرفت.
روسیه و کشورهای آفریقایی با تحریم های یکجانبه از جمله تحریم های ثانویه و مسدود کردن ذخایر طلا و ارز خارجی مخالفند.
بر غیرقابل قبول بودن باج خواهی سیاسی علیه رهبری کشورهای ثالث به منظور اجبار به اجرای چنین اقداماتی یا تأثیرگذاری بر روند سیاسی و اقتصادی کشورها تاکید می کنیم.
دومین اجلاس سران و مجمع اقتصادی و بشردوستانه "روسیه - آفریقا" در تاریخ 27 تا 28 جولای در سن پترزبورگ برگزار می شود. اسپوتنیک شریک رسانه ای این رویداد است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала