قانون اساسی نیجر به حالت تعلیق در آمد

© AP Photo / ORTN Представитель армии Нигера полковник-майор Амаду Абдрамане выступает по национальному телевидению после того, как президент Мохаммед Базум был задержан в президентском дворце в Ниамее, Нигер
Представитель армии Нигера полковник-майор Амаду Абдрамане выступает по национальному телевидению после того, как президент Мохаммед Базум был задержан в президентском дворце в Ниамее, Нигер - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2023
عضو شوید
شورای ملی دفاع از میهن قانون اساسی نیجر را به حالت تعلیق درآورد.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه های محلی با استناد به بیانیه شورشیان گزارش دادند که قانون اساسی 2010 نیجر به حالت تعلیق درآمد، رئیس شورای ملی شورشی برای دفاع از میهن به عنوان رئیس دولت به نمایندگی از کشور در خارج از کشور برگزیده شد.
در گزارش پورتال اینترنتی ActuNiger نقل شده است که : "قانون اساسی 25 نوامبر 2010 و همچنین کلیه نهادهای مرتبط به حالت تعلیق درآمده است. شورای ملی دفاع از میهن به طور موقت قوای مجریه و مقننه را به عهده می گیرد. رئیس شورا وظایف و اختیارات رئیس دولت و نماینده نیجر در سطح بین المللی را بر عهده می گیرد. "
خاطرنشان می شود که ترکیب اعضای شورا با تصمیم رئیس شورشیان تعیین می شود.
فرمانده گارد ریاست جمهوری، جنرال تیچیانی، روز جمعه به عنوان رئیس "شورای ملی دفاع از میهن" که توسط کودتاچیان تشکیل شده بود، در تلویزیون دولتی نیجر ظاهر شد.
Военный в Ниамее, Нигер. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2023
سردسته شورشیان نیجر مردم این کشور را به آرامش دعوت کرد
پیش از این ارتش نیجر طی یک سخنرانی در تلویزیون ملی گفته بود که محمد بازوم رئیس جمهور برکنار شده، مرزها بسته شده و منع رفت و آمد اعلام شده است. پیش از آن، نظامیان گارد ریاست جمهوری کاخ ریاست جمهوری را در نیامی پایتخت کشور مسدود کردند. دفتر بازوم مدعی شد که ارتش از شورشیان حمایت نمی کند، اما بعداً فرماندهی نیروهای مسلح با آنها اعلام همبستگی کرد. رئیس جمهور هنوز در محل اقامت خود نگهداری می شود. موسی فکی مهامت، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا به اسپوتنیک گفت که بازوم خوب است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала