تحریم‌ها علیه روسیه در واقع علیه افریقا است

© Sputnikمالک نیانگ
مالک نیانگ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2023
عضو شوید
غلات روسیه و اوکراین که برای فقیرترین کشورهای افریقایی در چارچوب معامله غلات سال 2022 در استانبول صادر شده بود، به افریقا نرسیده بود.
به گزارش اسپوتنیک، در حاشیه نشست روسیه و افریقا، مالک نیانگ، مالک نیانگ، یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه تولید کنندگان کودغرب افریقا (WAFA Fertilizer) به اسپوتنیک گفت، تحریم های اعمال شده علیه روسیه در واقع علیه افریقا اعمال شده است.
بنابراین او نتایج معامله غلات استانبول را خلاصه کرد و یادآور شد که غله "به آفریقا نرسید":
نیانگ گفت: "تنها سه درصد از تولیدات به افریقا می رسد، با اینکه ما یک قاره با دو میلیارد نفر جمعیت هستیم. به نظر من، این تحریم ها واقعاً تاثیر زیادی روی ما گذاشته است."
به گفته وی، در طول مدت اعتبار قرارداد غلات، حتی یک کشتی با کودهای روسی بنادر روسیه را ترک نکرد. حتی کودهایی که مسکو به صورت رایگان ارسال می کند در بنادر غربی مسدود شده است.
Президент РФ Владимир Путин во время рабочего завтрака с руководителями региональных организаций Африки на полях II саммита и форума Россия - Африка в Санкт-Петербурге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2023
پوتین: قاره افریقا در حال تبدیل شدن به مرکز قدرت است
نیانگ با عصبانیت گفت: "چرا محصولاتی را که برای افریقایی ها در نظر گرفته شده مسدود می شوند؟ ما نمی فهمیم. به این دلیل ما به اینجا (به روسیه) می آییم تا از نزدیک بفهمیم چه اتفاقی می افتد. روسیه خواهان یک مشارکت سودمند متقابل با افریقا است و ما نیز برای این کار آماده هستیم."
دومین نشست و مجمع اقتصادی و بشردوستانه "روسیه و افریقا" در 27-28 جولای در سنت پترزبورگ برگزار می شود. خبرگزاری "ریا نووستی" همکار اطلاع رسانی این رویداد است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала