افغان هایی که منتظر برنامه مهاجرت به امریکا هستند از پاکستان به طالبان بازگردانده می شوند

© Sputnikتمدید پاسپورت های خانوار مهاجران افغانستانی در تهران
تمدید پاسپورت های خانوار مهاجران افغانستانی در تهران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2023
عضو شوید
افغان هایی که پس از سقوط کشورشان به دست طالبان* وعده اسکان در ایالات متحده را دریافت کردند، می گویند که آنقدر منتظر بوده اند تا ایالات متحده به درخواست های آنها رسیدگی کند که اکنون به دشمنی که از آنها فرار کرده اند بازگردانده می شوند.
به گزارش اسپوتنیک، تعدادی از افغان‌هایی که با ایالات متحده کار می‌کردند و به آنها گفته شد واجد شرایط اسکان مجدد در آنجا هستند، به زور از پاکستان به افغانستان اخراج شده‌اند، جایی که بعد از تسلط طالبان در سال 2021 برای رسیدگی به پرونده مهاجرت گریختند.
مردی که منتظر ویزای آمریکا بود، توضیح داد که در تابستان امسال توسط پلیس پاکستان در مرز افغانستان رها شده است. او گفت: "آنها ما را به نیروهای مرزی طالبان* تحویل ندادند. ما را در مرز آزاد کردند و گفتند به افغانستان برگردیم. من، چهار فرزندم و همسرم با هم تبعید شدیم." او اکنون در کابل، پایتخت افغانستان مخفی شده است.
یک افغان اخراج شده دیگر که او نیز از مخفیگاه کابل صحبت می کرد، گفت: "پس این بسیار بسیار خطرناک است و بسیار سخت است. چند نفر کشته، شکنجه شده اند، ناپدید شده اند." این مرد که کارمند سابق یک پیمانکار آمریکایی بود، گفت که طالبان "من را مجازات خواهند کرد، آنها مرا به زندان خواهند سپرد. شاید مرا بکشند." وی افزود: "با این حال، ما معتقدیم که آمریکا به ما کمک خواهد کرد. ما هنوز امیدمان را از دست نداده ایم."
مهاجرت ده هزار مردم افغانستان به پاکستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2022
مهاجرت ده ها هزار مردم افغانستان به پاکستان
با این حال، هزاران نفر نیز به دنبال دستورالعمل های ایالات متحده مبنی بر اینکه باید در کشور ثالث منتظر بمانند تا درخواست های ویزای خود به ایالات متحده بررسی شود، اغلب با مدارک ناقص به پاکستان فرار کردند.
طبق آمار وزارت امور خارجهامریکا، نزدیک به 90,000 افغان از آن زمان در ایالات متحده اسکان داده شده اند، اما بسیاری دیگر در انبوه درخواست های به اصطلاح اولویت 2 افغانستان (P-2) یا ویزای مهاجرت ویژه (SIV) گرفتار شده اند که منتظر رسیدگی هستند.
گروه های حقوق بشر می گویند که حادترین وضعیت در پاکستان است، جایی که صدها افغان در سرکوب مهاجران در پی بی ثباتی سیاسی اخیر از آنجا اخراج شده اند.
بر اساس این گزارش حداقل دو افغانی که در انتظار ویزای P-2 هستند، که با این مشکل روبرو شدند و از آزار و شکنجه پولیس پاکستان شکایت دارند. چندین نفر دیگر که هنوز در پاکستان زندگی می کنند به سی ان ان گفتند که آزار و اذیت پولیس پاکستان و تهدید به اخراج در صورت عدم پرداخت جریمه یا رشوه است.
Конгресс США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2023
بی تفاوتی کنگره امریکا هزاران پناهجوی افغان را در معرض دیپورت قرار داده است
وزارت امور خارجه و کشور پاکستان به درخواست این نشریه برای اظهار نظر درباره این ادعاها پاسخی نداده اند.
به گفته حسیب آفاق، سخنگوی گروه داوطلب شورای پناهندگان مهاجر افغانستان، در سال جاری تاکنون حداقل 530 افغان از پاکستان اخراج شده اند. آفاق گفت که این رقم از مطالعات او در مورد سوابق محلی به دست آمده است، اما افزود که ممکن است تخمین کمی باشد زیرا بسیاری از افغان ها بدون مستندات اخراج شده اند.
آفاق افزود که مقامات پاکستانی هیچ استثنایی برای پرونده های معلق ویزای آمریکا قائل نشده اند. "هیچ تمایزی وجود ندارد. مقامات اینجا حتی به این فکر نمی کنند که شما اهل کجا هستید. اگر شما افغان هستید، در صورتی که ویزای شما معتبر نیست، چه SIV یا P-2 و چه موارد اسپانسری، باید اخراج شوید. او گفت که بسیاری از کسانی که اخراج شده‌اند، موارد P-2 هستند، اما او نمی‌تواند تعداد دقیقی را ارائه دهد، زیرا بسیاری از افغان‌ها وضعیت P-2 خود را به دلیل ترس از امنیت خود محرمانه نگه می‌دارند."
طالبان* - این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل قرار دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала