پیام رییس‌جمهور گریزی افغانستان به مناسبت محرم: امام حسین به خاطر عدالت به میدان آمد

© @https://twitter.com/ARG_AFGرییس جمهور غنی
رییس جمهور غنی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2023
عضو شوید
رییس‌جمهور گریزی پیشین افغانستان نوشته است، که مسلمانان جهان این روزها، با تجلیل از قیام حسینی که برای استحکام راه و آیین محمدی صلی الله علیه وسلم در کربلا برپاشد، یاد راد مردان بزرگ تاریخ اسلام و بشریت را گرامی میدارند.
به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور گریزی افغانستان در پیامی به مناسبت محرم از مردم خواسته تا "تجلیل از محرم را در فضای موجود بدل به وحدت و هم‌دلی" کرده و از هرنوع "تفرقه" و "اختلاف" دوری کنند.
اشرف غنی افزوده است، که امام حسین (رض) با یاران خود با پیام اصلاح به میدان آمد تا دین را به محور اصلی آن که عدالت است، برگرداند. او اراده خون‌ریزی نداشت؛ اما وقتی جنگ بر او تحمیل شد، با فداکاری بینظیر شهادت را در آغوش کشید.
غنی: عاشورا فرصتی برای تحکیم وحدت ملی، اخوت اسلامی و فرهنگ همدیگر پذیری می باشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2020
غنی: عاشورا فرصتی برای تحکیم وحدت ملی، اخوت اسلامی و فرهنگ همدیگر پذیری می باشد
رییس‌جمهور گریزی پیشین افغانستان در برگه‌ ای رخنامه اش نوشته است، که یک نگاه گذرا هم به خوبی نشان خواهد داد که کلیه مذاهب مسلمانان، اعم از تسنن و تشیع، مالامال از درس‌های همدلی و اخوت، هم‌زیستی و برادری می‌باشند. به گفته‌ی رییس‌جمهور فراری نقاط وحدت در آن‌ها به مراتب بر نقاط اختلافی فزونی دارد. ازین‌رو گرامی‌داشت از حماسه کربلا باید در عین حال تداعی‌کننده‌‌ی ارزش‌های والای اسلامی، احترام بی پایان به حضرت محمد (ص) و نیز درک معنای واقعی شهادت حضرت حسین (رض) باشد.
یادآوری می کنیم، که با وجودی بیانیه‌های مقام‌های طالبان مبنی بر آزادی مذهب در کشور؛ اما با نزدیک شدن دهم محرم، این گروه با عزاداران حسینی در ولایت‌های مخلتف افغانستان برخورد خشن و تُند کرده‌اند.
این در حالی‌ست، که گروه طالبان روز گذشته در ساحه تانک تیل برچی د غرب کابل و نیز بر یک تجمع عزاداران حسینی،‌ همچنان در ولایت غزنی بر یک مراسم عزاداری هجوم برده و چندین تن را لت‌وکوب و دستگیر کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала