وزارت خارجه روسیه از طرفین درگیری در نایجر خواست تا گفتگو کنند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2023
عضو شوید
ماریا زاخارووا می‌گوید که روسیه از طرف‌های درگیر در درگیری نایجر می‌خواهد از توسل به زور خودداری کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه از طرف های درگیر در درگیری نایجر می خواهد از توسل به زور خودداری کنند و همه مسائل مورد مناقشه را از طریق گفتگو حل کنند.
وزارت امور خارجه روسیه: "ما با نگرانی تحولات اوضاع در جمهوری نایجر را دنبال می کنیم، جایی که در 26 جولای گروهی از پرسنل نظامی نایجر کاخ ریاست جمهوری را مسدود کردند و محمد بازوم، رئیس دولت را از این پست برطرف کردند، بر اساس اطلاعات دریافتی، فعالیت نهادهای دولتی به حالت تعلیق درآمده، مرزها بسته شده و منع رفت و آمد در سراسر کشور اعلام شده است."
بر اساس اطلاعات اولیه، شهروندان روسیه در جریان درگیری در نایجر متضرر نشده اند، وزارت امور خارجه توصیه می کند روس ها از سفر به این کشور افریقایی خودداری کنند.

به گفته سفارت روسیه در مالی، که به صورت پاره وقت بر نایجر نظارت می کند، هیچ روس در جریان درگیری نایجر آسیب ندیده است. وضعیت کاملا عادی شده است.

با این حال، وزارت خارجه روسیه به شهروندان روسیه توصیه می کند تا زمانی که وضعیت کاملاً عادی نشده است، از سفرهای نایجر که ناشی از نیاز فوری نیست، خودداری کنند.
Госсекретарь США Энтони Блинкен - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2023
امریکا خواستار آزادی فوری رئیس‌جمهور نایجر شد
ما از طرف‌های درگیر می‌خواهیم از توسل به زور خودداری کنند و همه مسائل مورد اختلاف را از طریق گفت‌وگوی صلح‌آمیز و سازنده حل کنند. ما امیدواریم که این بحران سیاسی داخلی به زودی حل و فصل شود و صلح و آرامش مدنی به نفع مردم دوست ما نایجر برقرار شود. ما مشتاقانه منتظر آزادی سریع رئیس جمهور بازوم توسط ارتش هستیم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала