سفیر پیشین ایران در افغانستان: اقتدار رهبر گروه طالبان درمقایسه با دهه 90 کمتر است

© @https://twitter.com ، محمد‌رضا بهرامی، سفیر پیشین ایران در افغانستان
، محمد‌رضا بهرامی، سفیر پیشین ایران در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2023
عضو شوید
سفیر پیشین ایران در افغانستان درباره ای توانایی رهبر گروه طالبان نوشته است: اقتدار رهبر گروه طالبان درمقایسه با دهه 90 کمتر است.
به گزارش اسپوتنیک، محمد رضا بهرامی سفیر پیشین ایران در افغانستان درباره ای توانایی رهبر گروه طالبان و اختلافات میان گروهی این گروه در تویترش نوشته است: "اقتدار رهبرطالبان درمقایسه بادهه 90 کمتر است. ماهیت رابطه رهبر وجناح های سیاسی هم ایدئولوژیک نبوده و مبتنی برقدرت است".
او در ادامه نوشته است: "با این پیش فرض،تنها قدرت تقسیم شده است که امکان مهار اختلافات داخلی رامیسر می سازد. عملی شدن این مهم با توجه به ماهیت قدرت در جامعه سنتی افغانستان باید بررسی شود".
پیش از این، هم برخی کارشناسان هم درباره ای اختلافات میان گروهی طالبان روشنگری کرده بودند.
در همین حال، یک کاربر تویتر در پاسخ به سفیر پیشین ایران نوشته است، که گروه طالبان نه کدام اقتدار سیاسی داشتند نه واقعاً مردمان ایدولوژیک بودند ؛ این همسایه های عزیز بودند که طالبان را طالبان ساختند ؛ غافل از این که این نیروی جنگ و چوپ سوخت دوباره دست امریکایی ها خواهند بود برای مهار کردن همسایه ها ؛ نمونه اش هم تاخت و تاز های بلوچستان و...
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پنهانی و پیچیده با امریکا در قطر در 15 اگوست 2021 پس از گریز اشرف غنی رئیس جمهور پیشین این کشور وارد کابل شدند و کنترل این کشور را به دست آوردند. پس از آن اقتصاد این کشور فروپاشید و بیش از 3 میلیون نفر این کشور را ترک کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала