روسیه شریک بی همتای افریقا در زمینه ای مواد خوراکه

© Sputnik / Alexander Galperin /  مراجعه به بانک تصاویر Мужчина на выставочной площадке в рамках II Саммита, экономического и гуманитарного форума Россия - Африка в Санкт-Петербурге
Мужчина на выставочной площадке в рамках II Саммита, экономического и гуманитарного форума Россия - Африка в Санкт-Петербурге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2023
عضو شوید
یک کارشناس اقتصادی گفت: تنها روسیه می تواند ضامن امنیت غذایی در افریقا باشد.
به گزارش اسپوتنیک، الیگ شندریوک، مدیر شرکت مشاوره یاکوف و پارتینرها (شرکت پیرو روسیه پیشین مک کینزی)، دیدگاهش را در جریان مجمع روسیه و افریقا چنین بیان کرد: "تجربه شخصی، تولید و پتانسیل انسانی و میل به استقلال سه عاملی است که روسیه را منحصر به فرد و در واقع تنها ضامن امنیت غذایی افریقا می کند".
شندریوک گفت: "عواملی وجود دارد که روسیه را به یک شریک منحصر به فرد و در واقع تنها ضامن امنیت غذایی افریقا تبدیل می کند. اول از همه، این تجربه خود ماست: 15 سال پیش، روسیه امنیت غذایی نداشت، اما در این 15 سال ما آن را ساختیم و از نظر اکثر محصولات، از نظر بیشتر شاخص ها، ما یک کشور خودکفا هستیم. افزون بر این، ما بیشتر جهان را ارائه می دهیم".
Президент России Владимир Путин и президент Египта Абдул-Фаттах Халил Ас-Сиси на экономическом форуме Россия - Африка в Сочи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2023
پوتین در دیدار با السیسی: روسیه و مصر پروژه های انرژی قدرتمندی دارند
او خاطر نشان کرد: ""عامل دوم. روسیه تنها کشوری است که در کل زنجیره ارزش حضور دارد - ما غلات، کودها، ماشین آلات، فناوری، مردم داریم (در مورد صلاحیت ها صحبت می کنیم). سومین عاملی که روسیه را به یک شریک منحصر به فرد تبدیل می کند این است که ما به طور کلی بی تاب هستیم. ما نمی خواهیم به پای کشورهای غربی که خود را معیار می دانند، برسیم".
این امر توسط دو صنعت در فدراسیون روسیه بخش بانکداری و فناوری اطلاعات تأیید شده است که تقریباً از ابتدا در 15 سال ساخته شده اند.
شندریوک با ذکر چندین داستان موفقیت به عنوان نمونه چنین گفت: "و این از بسیاری جهات باعث می شود که ما را با کشورهای افریقایی مرتبط کند که امروزه مدام در مورد نه تنها حاکمیت غذایی، بلکه از حاکمیت دولت نیز صحبت می کنند".
کارشناس در ادامه گفت: "این صنعت بانکداری تیلیفون همراه در کنیا است که در مدت زمان کوتاهی دسترسی آنها و معامله گران نه تنها برای ثروتمندان، بلکه برای کشاورزان فقیر نیز فراهم کرد. و این نمونه نیجریه است، جایی که در مدت کوتاهی، یک صنعت استارت آپی میلیارد دالری ساخته شد، جایی که حتی شرکت های روسی چیزهای زیادی برای یادگیری دارند".
در همین حال، اکنون روسیه شریک منحصر به فردی برای افریقا نیست: به عنوان نمونه، در عرضه غلات به افریقا، فدراسیون روسیه حدود یک چهارم بازار را در اختیار دارد و در برخی از مناطق این قاره به رقبای خارجی از آرژانتین، استرالیا و فرانسه عمل می کند. شندریوک خاطرنشان می کند، و سهم کودها هنوز حدود 10٪ است، در حالی که شرکت های چین و ایالات متحده - چندین برابر بیشتر.
یادآوری می کنیم، که دومین نشست و مجمع اقتصادی روسیه - افریقا با حضور 17 کشور و همچنین شرکت کنندگان از 49 کشور در 27 تا 28 جولای در سن پترزبورگ برگزار می شود. نخستین بار این نشست در تاریخ 22 تا 24 اکتوبر 2019 در سوچی با شعار "برای صلح، امنیت و توسعه" برگزار شد.
اسپوتنیک شریک رسانه ای این رویداد است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала