آغاز مرحله اصلی ضد حمله اوکراین

© AP Photo / Efrem LukatskyУкраинский военный с передвижной системой ПВО
Украинский военный с передвижной системой ПВО  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2023
عضو شوید
معاون وزیر دفاع بریتانیا می‌گوید قوای مسلح اوکراین برنامه های را که بریتانیا و ایالات متحده در تدوین طرح ضدحمله مشارکت داشتند، اجرا می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز می نویسد اوکراین مرحله اصلی ضد حمله را آغاز کرده است، این روزنامه به نقل از نمایندگان پنتاگون مدعی است که اوکراین هزاران سرباز را به جنگ فرستاده است.
این نشریه به نقل از دو مقام پنتاگون گفت: "اوکراین ضربه اصلی ضد حمله خود را آغاز کرده و هزاران نفر از پرسنل نظامی ذخیره را که بسیاری از آن‌ها دوره های آموزشی‌ غربی را طی کرده اند، به جنگ فرستاده است".
به گفته منابع دیگر روزنامه، در صورت موفقیت آمیز بودن عملیات جدید، از یک تا سه هفته به طول خواهد انجامید.
به نوبه خود، واشنگتن پست به نقل از یک مقام آمریکایی می نویسد که هدف اوکراین از چنین اقداماتی هنوز "معلوم" نیست.
این روزنامه به نقل از این مقام آمریکایی خاطرنشان می سازد، اطمینان زیادی وجود ندارد که این (اقدامات فعلی اوکراین) گام مهمی باشد.
Танк Т-90М Прорыв подразделений ЦВО ВС РФ возвращается к месту базирования - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2023
در امریکا مرحله جدیدی از درگیری در اوکراین اعلام شد
از سوی دیگر جیمز هیپی، معاون وزیر دفاع بریتانیا در مصاحبه ای با روزنامه بریتانیایی گفت: "در حال حاضر اوکراین انتظارات ما را برآورده می کند. به طور کلی، آنها برنامه های را که با بریتانیا و ایالات متحده در تدوین طرح ضدحمله نظامیان اوکراینی مشارکت داشتند، اجرا می کنند."
پیش از این، ولادیمیر روگوف، رئیس جنبش اجتماعی ولایت زاپروژیا "ما با روسیه هستیم"، اطلاع داده بود که نیروهای اوکراینی "حداکثر نیرو" را برای تلاش جدیدی در راستای شکستن خط دفاعی روسیه در بخش آرخوفسکی در جبهه زاپروژیا اعزام کردند.
قابل یادآوری است، ضد حمله اوکراین در مسیرهای یوژنو دونتسک، آرتیوموفسک و اول از همه زاپروژیا در 4 جون آغاز شد. کی‌یف گروه‌های آموزش دیده توسط ناتو و مسلح به تجهیزات غربی، از جمله تانک های لئوپارد را وارد جنگ کرد که بعدا، فیلم سوختن آن ها و دود کردن خودروهای جنگی در میدان نبرد در غرب جنجال به پا کرد.
همانطور که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در 21 جولای اعلام کرد، حداقل تا کنون هیچ نتیجه ای برای سربازان اوکراینی به دست نیامده است و مشاوران غربی آنها آشکارا از روند "ضدحمله" ناامید شده اند.
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در 11 جولای اعلام کرد، دشمن در هیچ یک از جهت ها به اهداف خود نرسید و تلفات آن از 26 هزار سرباز و افسر، 1244 تانک و هزاران تجهیزات دیگر، 21 هواپیما و 6 هلیکوپتر فراتر رفت. در میان تلفات و خسارات 17 تانک لئوپارد، 5 تانک چرخدار AMX فرانسوی و 12 موترهای رزمی پیاده نظام بردلی امریکایی، 43 هویتزر M777 و 46 اسلحه خودکششی از پولند، ایالات متحده امریکا و فرانسه بود.
رسانه های غربی به ویژه به اثربخشی میادین مین گذاری شده توسط قوای مسلح روسیه اشاره می کنند. در این زمینه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، ابراز عقیده کرد که تهاجم قوای مسلح اوکراین "ماه های دیگر" ادامه خواهد داشت و ایالات متحده شروع به تامین مهمات خوشه ای برای قوای مسلح اوکراین کرد. اگرچه، به گفته کارشناسان آنها قادر به تغییر اساسی وضعیت فعلی نیستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала