وزارت خارجه روسیه امریکا را به تایید آزار و شکنجه کلیسای ارتدوکس اوکراین توسط کی‌یف متهم کرد

© Fotolia / GaryЗдание Капитолия в Вашингтоне
Здание Капитолия в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2023
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه: امریکا با سکوت خود آزار و شکنجه کلیسای ارتدکس اوکراین توسط کی‌یف را تایید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که ایالات متحده به صراحت اعلام می کند که اقدامات کی‌یف برای آزار و اذیت کلیسای ارتدکس رسمی اوکراین (UOC) را تایید می کند، زیرا آنها را محکوم نمی کند.
وزارت خارجه روسیه در گزارشی درباره آزار و شکنجه کی‌یف علیه کلیسای ارتدکس اوکراین گفت."در زمان آزار و اذیت مؤمنان ارتدوکس در اوکراین، ایالات متحده از سیاست ویرانگر زلنسکی در مورد کلیسای ارتدوکس انتقاد نکردند، بنابراین، ظاهراً به وضوح نشان دادند که آنها اقدامات غیرقانونی را تأیید می کنند. "
وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که مشکل کلیسای ارتدکس در اوکراین "هنوز جزو اولویت های سازمان ملل و سایر سازمان های مربوطه نیست" و در پاسخ به درخواست های هیأت دیپلماتیک، سازمان های بین المللی "پاسخگو نیستند."
وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: "هیچ پاسخ مناسبی به سیاست ضد ارتدوکس رژیم حاکم در کی‌یف، موارد متعدد مصادره املاک و اموال UOC، خودسری ها و خشونت علیه روحانیون و معتقدان به مذهب ارتدوکس وجود ندارد."
در طول سال گذشته، مقامات اوکراین بزرگترین موج آزار و اذیت UOC را در تاریخ اخیر این کشور سازماندهی کردند. مقامات محلی در مناطق مختلف اوکراین با اشاره به ارتباط آن با روسیه تصمیم گرفتند فعالیت UOC را ممنوع کنند و لایحه ای در مورد ممنوعیت واقعی آن در کل خاک اوکراین به پارلمان این کشور ارائه شد.
Икона Богоматери  Киево-Печерской лавре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2023
چندرسانه ای
گنجینه ها و زیارتگاه های لاورای کیف-پچرسک
برخی از نمایندگان روحانیون UOC را تحریم کرده اند. سرویس امنیتی اوکراین شروع به باز کردن پرونده های جنایی علیه روحانیون UOC کرد تا "فعالیت های ضد جاسوسی" مانند تفتیش اسقف ها و کشیشان، در کلیساها و صومعه ها در جستجوی شواهدی مبنی بر "فعالیت های ضد اوکراینی" را انجام دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала